V mladém věku má za sebou víc než deset tisíc nitroočních operací a letos dosáhla vysněné profesní mety: úspěšně složila vůbec nejnáročnější mezinárodní zkoušku ve svém oboru a získala prestižní titul FEBOS-CR – evropskou kvalifikaci ve specializaci kataraktové a refrakční chirurgie. Jako první žena – oční lékařka v České republice! Hovoříme s Andreou Janekovou, vedoucí lékařkou Očního centra Praha (OCP).
Štítky
Zdravotnictví,
Inovace
číst celý článek
„České zdravotnictví je ve srovnání se zahraničím odborně na vysoké úrovni. Ale obecně mu chybí víc empatie a lidský rozměr. Lékař by měl svého pacienta brát jako partnera, mít k němu respekt a přistupovat k němu individuálně. Neléčit jen akutní izolovaný problém, ale poskytnout mu dlouhodobě komplexní péči. Proto se na naší klinice od jejího založení vracíme k tradici rodinných lékařů a náš tým a služby budujeme tak, abychom mohli rozvíjet koncept celostní medicíny,“ zdůrazňuje Michal Šafránek, ředitel soukromé kliniky MY CLINIC, která v den vydání tohoto čísla TRADE NEWS slavnostně otevírá velkorysé prostory jednodenní chirurgie.
Štítky
Zdravotnictví
číst celý článek
„Češi dokáží být velmi produktivní a kreativní, ale mají tendenci se podceňovat. Proč bychom jako malá země uprostřed Evropy nemohli udávat světové trendy?“ ptá se Lucie Spáčilová, zakladatelka a výkonná ředitelka společnosti Performia Česká republika. A sama se svým týmem dokazuje, že to není sci-fi. Firma si letos ke svým dvacátým narozeninám nadělila skvělý úspěch: již podesáté byla vyhodnocena jako nejlépe prosperující a expandující pobočka v rámci Performia International.
Štítky
Personalistika,
Performia
číst celý článek
Úplně poprvé přijel do Prahy jako turista v roce 2017. A nyní má příležitost v tomto krásném městě pobývat a je nadšený z toho, že tu člověk doslova může žít v historii a obdivovat mnoho architektonických stylů a také spoustu zeleně. A rovněž ho ohromilo, jak Češi japonskou kulturu přijímají a oceňují. Rozhovor nám poskytl velvyslanec Japonska v České republice, pan Kansuke Nagaoka, který nastoupil tuto diplomatickou misi letos na jaře. Hovořili jsme s ním v jeho rezidenci.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
Pro Japonce jsou vysoká kvalita a originalita zboží a služeb naprostá samozřejmost. Co nesmí chybět v manuálu úspěšného exportéra na japonský trh a jak se na něm daří českým firmám v tradičních i inovativních oborech, jsme se zeptali českého velvyslance v Japonsku Martina Klučara.
Štítky
Japonsko,
MZV
číst celý článek
Světové výstavy EXPO jsou skvělou příležitostí k posílení národní značky a propojení globálního trhu s českými firmami. Jedná se o nejvýznamnější společenskou, obchodní a kulturní událost na světě, která se koná jednou za pět let. Pravidelně ji navštěvují desítky milionů lidí z celého světa a pro firmy je to šance ukázat se v mezinárodním měřítku a navázat klíčová partnerství. Nadcházející EXPO 2025 se uskuteční od dubna do října v japonské Ósace na ostrově Jumešima a Česko bude reprezentovat sebevědomý a vizuálně velice atraktivní pavilon vytvořený ze smrkového dřeva a skleněné fasády. „Už jen tím, že některé partnery vezmeme takzvaně na palubu a převezeme je deset tisíc kilometrů daleko, japonské straně ukazujeme, že máme podnikatele, s nimiž stojí za to se minimálně začít bavit,“ vysvětluje generální komisař české účasti Ondřej Soška.
Štítky
Japonsko,
Expo
číst celý článek