Jako podnikatelé jsou Dánové spíše konzervativní a formální. Vystupují většinou velmi seriózně a zaujmou vás i svou pracovitostí. Až na výjimky jim není vlastní agresivita, jsou spíše opatrní a neradi riskují. Nemají rádi asertivní jednání svých partnerů, urazí je i přílišné sebevědomí či nadřazené vystupování.
Štítky
Dánsko
číst celý článek
Po celé generace se do norské mentality propisovaly drsné klima a náročné životní podmínky. Nespolehlivost a nedodržení smluvních podmínek znamená u Norů tabu i ve světě obchodu. Jsou známí svým smyslem pro čest.
Štítky
Norsko
číst celý článek
Arabský svět, tak jak ho popisoval dodnes světovou akademickou obcí uznávaný katolický kněz, arabista a rakousko-uherský špion Alois Musil, rodák z moravského Rychtářova, prokázal během minulého století nespornou schopnost sladit tradici s adaptabilitou. Na Blízkém východě a v severní Africe proto dnes spatřujeme společenství, která se naučila důmyslně „vyzobávat“ přínosy života moderní společnosti a zároveň lpět na svých tradicích a stylu života.
Štítky
Obchodní etika,
Arábie
číst celý článek
Italové velmi dají na první dojem. U obchodního partnera oceňují lehkost a eleganci jak v jednání, tak v celkové image. A zahrnou vás dobrou náladou a pohostinností.
Štítky
Itálie,
Obchodní etiketa
číst celý článek
Země geograficky, historicky a kulturně rozkročená mezi Západem a Východem zaujímá strategickou polohu a je to i jedinečné místo z hlediska obchodu. Ten má v této oblasti dlouholetou tradici a turečtí obchodníci patří k nejzkušenějším a nejlepším na světě.
Štítky
Turecko,
Obchodní etiketa
číst celý článek
Američané jsou známi soutěživostí a dravostí. V podnikání a obchodu je charakterizuje orientace na výkon a úspěch, cílevědomost a pragmatičnost. Jsou přesvědčeni, že mohou dosáhnout čehokoliv a kdykoliv, pokud na to budou mít čas, peníze a know-how. Peníze představují ocenění výsledku. Čím více peněz Američan dokáže při jednáních usmlouvat či ušetřit, tím lepším obchodníkem je a tím je také vyšší jeho odměna.
Štítky
Obchodní etika,
USA
číst celý článek