Výsledky vyhledávání

Pandemické blues

thumbnail

Ještě zkraje roku se USA pyšnily slibnými hospodářskými ukazateli. Pak vypukla pandemie covid-19. Touhu Bílého domu americkou ekonomiku plně restartovat už před listopadovými prezidentskými volbami následně zkomplikovaly rasové nepokoje. Evropská unie se vynasnaží, aby se transatlantický obchod nestal obětním beránkem pro předvolební protekcionistický guláš.

Štítky USA

číst celý článek

Jakub Strnad: Chceme zůstat českou jedničkou se zahraničním renoméCovid nás zocelil

thumbnail

V takovém rozsahu a intenzitě se to stalo poprvé. Zásadní omezení neakutní zdravotnické péče, snížení prodeje stomatologických prostředků a téměř úplná eliminace osobních obchodních kontaktů postihly v uplynulém roce českou rodinnou společnost LASAK, zabývající se již třicet let vývojem, výrobou a prodejem zejména zubních a kostních implantátů, stejně náhle jako řadu jiných podnikatelských subjektů. Přesto se od nich v některých faktorech liší. A zůstává v čele pelotonu ve svém oboru.

Štítky Zdravotnická technika, Inovace, KB

číst celý článek

Každý byznysmen by chtěl mít svou Novosvětskou

thumbnail

I kulturní zážitek je možné exportovat. Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK do Japonska pravidelně přiváží českou hudbu, a rozšiřuje tak povědomí o naší zemi. „Každý byznysmen by chtěl mít svou Novosvětskou, tedy unikátní exportní artikl, kterým nikdo jiný nedisponuje. Skladatelští velikáni jako Antonín Dvořák, Bedřich Smetana či Leoš Janáček otevřeli českým hudebníkům cestu do světa a cesta orchestru, to už je, kromě samotného umění, velká obchodní a logistická operace. Musíte dostat na druhý konec světa více než sto lidí, přes tři tuny carga s nástroji a dalším koncertním vybavením a tím vším pohybovat tři týdny od města k městu, hotelu, sálu. Na druhé straně jsou pak pořadatelé v Japonsku – jedno turné může obsáhnout i třicet tisíc návštěvníků přímo v koncertních sálech, nemluvě o mediálním zásahu. Hudba a kultura je generátor, který nezasvěcené mnohdy překvapuje,“ říká ředitel orchestru FOK Daniel Sobotka, který již plánuje další cestu orchestru do Japonska na rok 2022.

Štítky Japonsko

číst celý článek

Společně to zvládnemePushpak Prakash je toho nejlepším důkazem

thumbnail

„V indicko-českých obchodních vztazích vidím obrovské možnosti a mnohé z nich stále nevyužité,“ říká Pushpak Prakash, majitel společnosti Pushpak Products a honorární konzul České republiky v Bengalúru. Díky své píli a cílevědomosti se postupně vypracoval téměř z ulice přes založení rodinné firmy až do dnešní pozice mezinárodně oceňovaného podnikatele a honorárního konzula. Vedle toho je členem představenstev různých oborových svazů a působí také na indickém ministerstvu pro malé a střední podniky. Je zkrátka ztělesněním toho, že nic není nemožné – a to je také jeho celoživotním krédem.

Štítky Indie

číst celý článek

Pro české firmy je v Indii nejvýhodnější otevřít pobočkuDokážeme jim s tím pomoci

thumbnail

Iniciativa Make in India a vize „Atmanirbhar Bharat“, tedy Soběstačná Indie, daly podnět k tomu, že zahraniční společnosti mají více důvodů začít v Indii vyrábět své produkty a dělat tu byznys. Náš daňový systém nabízí velmi zajímavé daňové režimy a komplexní síť daňových smluv. Pro další zvýšení dopadu těchto iniciativ přišla vláda s výhodnějším zdaněním nově založených výrobních společností, které začíná již od 17,16%.

Štítky Indie

číst celý článek

Polsko vyhlíží globální oživení

thumbnail

Náš větší severní soused po léta láká české exportéry velkým trhem, logistickou blízkostí, některými podobnými historickými zkušenostmi a jazykovou spřízněností. Jak se koronavirová krize promítá do vzájemných obchodních vztahů a jaké šance nabízejí probíhající změny v dodavatelských řetězcích podnikatelům na obou stranách hranice, na to jsme se zeptali Iva Šipla a Magdaleny Okenicové ze zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Polsko.

Štítky Polsko

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.