1 Díky řadě úspěšných ekonomických reforem je Gruzie relativně fungující tržní ekonomikou s velmi příznivými podnikatelskými podmínkami, včetně nízkého zdanění. V čem může kandidátský status EU podnikatelské prostředí v zemi dále vylepšit?
Evropská integrace je hlavním cílem gruzínské zahraniční…
číst celý článek
Často o sobě říká, že i když vstoupila do politiky, v duši nepřestala být podnikatelkou. V osmnácti odešla za studiem do Itálie a ještě na škole založila svou první firmu. Podnikání pak postupně z Itálie rozšiřovala i do Česka, Slovenska nebo Bulharska. Když se po dvaceti letech života v zahraničí vrátila do rodného Zlína, aby se mohla usadit a u toho řídit Krajskou hospodářskou komoru Zlínského kraje, dostala nabídku zúročit své zkušenosti v evropské politice. Váhala jen okamžik, zodpovědnost přebila veškeré pochybnosti a strach. Jak se jí daří už osm let hájit zájmy českých podnikatelů v Evropském parlamentu? Může jedna žena z nepříliš velké země vůbec něco změnit? Co se nyní v evropských institucích chystá a na co by se měli čeští podnikatelé připravit? I o tom jsme si povídali v rozhovoru s poslankyní Evropského parlamentu Martinou Dlabajovou.
číst celý článek
Vracíme věci do pořádku. Tento slogan České podnikatelské pojišťovny (ČPP) pravděpodobně znáte. Proto jsem se jejího šéfa Jaroslava Besperáta zeptala: Máte nějaký recept, jak dát do pořádku dnešní svět?
číst celý článek
Článek o bankovní identitě, který jsme uveřejnili v minulém čísle, zjevně zaujal. Potvrdilo se, že nyní firmy intenzivně hledají nové cesty, jak svůj byznys oživit a co nejvíc přiblížit klientům – a přijde jim, že tato nová služba by mohla být tím správným tahem na branku. Proto o ní shánějí další informace. Konkrétně nás oslovili dva zástupci ze segmentu HoReCa, které zajímá možnost využití při prokazování plnoletosti jejich hostů. A tak jsme se obrátili přímo na Marka Růžičku, výkonného ředitele společnosti Bankovní identita.
Štítky
digitalizace
číst celý článek
Na jediném kontinentu, který v cestopisném díle legendárních cestovatelů Hanzelky a Zikmunda nenajdeme, dnes žije a pracuje kolem třiceti tisíc Čechů. Komunita v Austrálii a na Novém Zélandu, která je podle odhadů osmá nejsilnější na světě, v posledních letech omládla. Ze vzdělaného a dynamického společenství se postupně vytvořilo i zázemí podnikatelských vztahů mezi krajany a firmami v ČR. O tom, jak se tyto vztahy rozvíjejí v době převratných proměn globální ekonomiky, jsme si povídali s ředitelkou kanceláře agentury CzechTrade v Sydney Alicí Fibigrovou.
Štítky
Austrálie,
CzechTrade
číst celý článek
1
Z jakého úspěchu českých firem v Austrálii jste měl v minulém roce největší radost?
Mám skutečnou radost z nepřehlédnutelného úspěchu Škody Auto na australském i novozélandském trhu. Škoda je zde populární a široce využívaný vůz, který lze potkat prakticky na každém kroku. Úspěch je o to…
Štítky
Austrálie,
MZV
číst celý článek