Američané jsou známi soutěživostí a dravostí. V podnikání a obchodu je charakterizuje orientace na výkon a úspěch, cílevědomost a pragmatičnost. Jsou přesvědčeni, že mohou dosáhnout čehokoliv a kdykoliv, pokud na to budou mít čas, peníze a know-how. Peníze představují ocenění výsledku. Čím více peněz Američan dokáže při jednáních usmlouvat či ušetřit, tím lepším obchodníkem je a tím je také vyšší jeho odměna.
Štítky
Obchodní etika,
USA
číst celý článek
S nástupem tržní ekonomiky na začátku devadesátých let se dokořán otevřel prostor pro podnikavost a technický um českých inženýrů. Současně docházelo k zásadní proměně ekonomického myšlení. O produktové struktuře výrobce začal rozhodovat zákazník. Rodinné firmy rostly jako houby po dešti, ale v těžké zahraniční konkurenci nejlépe obstály ty s jasnou vizí, vlastními finálními produkty a vývojovým zázemím.
Štítky
Strojírenství,
USA,
digitalizace
číst celý článek
číst celý článek
"If there's one place in the world where you can easily become passionate about business and find the courage to take risks, it's the US. At least that's how it works for me," says Adam Janek, director and board member of Eye Centre Prague (OCP). This is proven by the fact that OCP is moving forward in full speed and not giving up on its vision despite the difficult times when some other companies may rather be looking for a lifeline. Next spring OCP is moving to new premises and will thus become one of the biggest eye clinics with purely Czech capital in our country.
Štítky
USA
číst celý článek
With the return of market economy after 1989, there was suddenly a lot of room for the entrepreneurial spirit and technical skill of Czech engineers. Along with that, a fundamental transformation of economic thinking was taking place, with customers now being an important factor in companies’ decisions on their product range. Family businesses were mushrooming, but only those with a clear vision and their own final products and development base were competing successfully with foreign companies newly entering the Czech market.
číst celý článek
Před osmi lety využili Ondřej Homola (Corinth) a později David Miklas (DO-IT, be3D) tříměsíční program CzechInvestu CzechAccelerator. Odjeli do Silicon Valley, aby si ověřili svůj byznys. Byli jedni z prvních českých podnikatelů, které agentura CzechInvest svým novým programem podpořila. Jak přiznávají, na expanzi se příliš nepřipravili, ale chtěli mluvit s těmi nejlepšími v oboru. S pomocí mentorů a lokálních expertů si postupně nastavili strategii a cíl. Podle všeho se jim ho podařilo dosáhnout – dnes stojí za řadou úspěšných projektů například v oblasti IT a 3D tisku. Navíc se sami stali mentory CzechInvestu a své zkušenosti předávají další startupové generaci v programu CzechStarter. V rozhovoru jsme si povídali o inspiraci, chybách v podnikání i o tom, kdy se vyplatí jet do Silicon Valley.
Štítky
Startupy,
CzechInvest,
USA
číst celý článek