Záruky Národní rozvojové banky (NRB), dříve Českomoravské záruční a rozvojové banky (ČMZRB), patřily a patří k významným podpůrným nástrojům malých a středních firem, které jsou srdcem našeho podnikatelského prostředí. Stávající nelehká ekonomická situace jim však ztěžuje přístup k úvěrům, proto roste poptávka podniků po záručních programech jako cesty k získání potřebných financí. Firmy se ale obávají, že dostupnost záruk se nyní snižuje, jak uvádí ve svých komentářích nedávný průzkum agentury Ipsos pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Štítky
Záruky,
NRB,
KB
číst celý článek
Říká se, že Francouz jedná v cizím jazyce pouze tehdy, když má o kýžený obchod skutečně velký zájem. Francouzi jsou velcí patrioti, hrdí na svůj mateřský jazyk, bohatou literaturu, historii, kulturu a hospodářské úspěchy. Cizinci u nich někdy mohou pociťovat až určitou nadřazenost.
Štítky
Exportní příležitosti,
Obchodní etiketa
číst celý článek
Největší sportovní událostí roku 2024 je bezpochyby pařížská olympiáda. Nad Paříží však nevlaje olympijská vlajka poprvé, tento rok to bude sto let od olympiády z roku 1924. Ta první se však v městě nad Seinou konala už v roce 1900.
číst celý článek
Los Angeles je známé především díky zábavnímu průmyslu, slavným hercům a dalším umělcům. Je ale také významným byznysovým centrem, které nabízí jedinečné příležitosti pro podnikatele a investory. Pokud vás zajímá, proč je právě tato metropole nejlepším místem pro podnikání v USA a v čem je atraktivní pro evropské investory a podniky, tak čtěte dál. V článku se opíráme o data poskytnutá Světovým obchodním centrem Los Angeles (WTCLA) o zahraničních investicích, a zejména o roli evropských stakeholderů.
Štítky
Exportní šance,
Kalifornie,
Investice
číst celý článek
Kaliforňany nespojuje původ, ale hlavně sdílené hodnoty a postoje. Základním znakem zdejší obchodní kultury je snaha o jednoduchost a přímost. Při jednáních používejte stručné a jasné formulace. Udržujte přímý oční kontakt, vzbuzujete tak důvěru. A můžete mluvit i o svém neúspěchu, vaše šance na dobrý výsledek obchodu tím neutrpí.
Štítky
Exportní šance,
Kalifornie,
Obchodní etika
číst celý článek
O výpočtu uhlíkové stopy organizace již mezi firmami (zejména těmi většími) panuje povědomí a řada z nich svoji uhlíkovou stopu měří. Podle aktuálního průzkumu AMSP ČR již třetina větších firem vnímá poptávku svých odběratelů po informacích či závazcích o jejich udržitelnosti a další více než třetina toto očekává. Pro dodavatelské řetězce bývá ale v některých případech relevantnějším ukazatelem „environmentální prohlášení o produktu“ označované jako EPD (Environmental Product Declaration). Co toto prohlášení znamená a jak je získat?
Štítky
EDP,
KB
číst celý článek