Zkratka ESG se v posledních letech v byznysovém prostředí objevuje stále častěji. Není se čemu divit – doposud široké pojetí „udržitelnosti“ získává příchodem směrnice CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) o nefinančním reportování detailní a komplexní rámec měřitelných kritérií.
Štítky
ESG,
KB
číst celý článek
Energetické úspory provozu nerezidenčních budov či výrobních technologií jsou ve firmách často skloňovaným pojmem. Stejně tak řeší obce či subjekty veřejného sektoru stále častěji energetické úspory ve svých objektech a provozech. Realizaci takovýchto investic často brzdí nejen jejich finanční náročnost, ale zejména absence zkušeností, nejistota v návratnosti nebo otázka výběru vhodné poradenské společnosti poskytující servis v těchto oblastech.
Štítky
Energetika,
úspory,
Environment,
kb
číst celý článek
Vývoj korejské ekonomiky v první polovině letošního roku ukazuje na pozitivní trendy, které jsou výsledkem vysokého tempa růstu exportu, především v oblasti polovodičů. Srovnání hrubého domácího produktu v prvním čtvrtletí tohoto roku s předchozím obdobím ukazuje na zvýšení o 3,4 % a aktuální předpoklady naznačují, že celkově jihokorejská ekonomika letos poroste o 2,6 %.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek
Současné bilaterální obchodní vztahy České a Korejské republiky nesou do značné míry projevy vyšší aktivity z korejské strany. Abychom je mohli na naší straně posílit, musíme vzdáleného obchodního partnera pochopit, prohloubit znalosti o tamních zvyklostech, a to nejen z oblasti byznysu.
Štítky
Jižní Korea,
Obchodní etika
číst celý článek
Záruky Národní rozvojové banky (NRB), dříve Českomoravské záruční a rozvojové banky (ČMZRB), patřily a patří k významným podpůrným nástrojům malých a středních firem, které jsou srdcem našeho podnikatelského prostředí. Stávající nelehká ekonomická situace jim však ztěžuje přístup k úvěrům, proto roste poptávka podniků po záručních programech jako cesty k získání potřebných financí. Firmy se ale obávají, že dostupnost záruk se nyní snižuje, jak uvádí ve svých komentářích nedávný průzkum agentury Ipsos pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Štítky
Záruky,
NRB,
KB
číst celý článek
Říká se, že Francouz jedná v cizím jazyce pouze tehdy, když má o kýžený obchod skutečně velký zájem. Francouzi jsou velcí patrioti, hrdí na svůj mateřský jazyk, bohatou literaturu, historii, kulturu a hospodářské úspěchy. Cizinci u nich někdy mohou pociťovat až určitou nadřazenost.
Štítky
Exportní příležitosti,
Obchodní etiketa
číst celý článek