Vnitrozemský stát o rozloze dvojnásobku Středočeského kraje je u nás většinou známý jen jako malebná tranzitní země na cestě do Řecka. České podnikatele však může příjemně překvapit. I když se jejich zájem zatím soustředí víc na „známější“ balkánské země, jako je Chorvatsko, Rumunsko nebo Bulharsko, neměli by jednu z deseti nejslabších evropských ekonomik minout. I tam lze podobně jako jinde na Balkáně v příštích letech očekávat výrazný rozvoj infrastruktury a růst kupní síly.
Štítky
Makedonie,
Ekonomická diplomacie,
MZV
číst celý článek
Strojírenský průmysl
Jedním z nejperspektivnějších oborů v Srbsku je strojírenství, které má v zemi tradici již z dob bývalé Jugoslávie. V řadě výrobních podniků se nachází velké množství strojů českého původu, které jsou již na hranici technické životnosti (nebo za ní). Lze proto očekávat…
Štítky
Srbsko
číst celý článek
Volný čas
V souvislosti s konáním zimního Evropského olympijského festivalu mládeže v únoru 2019 se očekává další stimul rozvoje zimního sportu. Střediska pomalu investují do své modernizace, zdaleka však nejsou využity nabízené možnosti. Maloobchodní nabídka lyžařských potřeb a oblečení je…
Štítky
Bosna a Hercegovina
číst celý článek
Zemědělství
Jednou z priorit nové makedonské vlády je rozvoj zemědělství. Kolem 22 % ekonomicky aktivního obyvatelstva působí právě v převážně malých rodinných farmách. Jednou z konkrétních příležitostí je export traktorů menší výkonové řady a malých zemědělských strojů. Do začátku 90. let…
Štítky
Makedonie
číst celý článek
O některých zemích z kategorie rozvíjejících se trhů ekonomičtí analytici sarkasticky říkají, že „jsou to země budoucnosti a bohužel jimi také navždy zůstanou“. To však neplatí pro oblast jihovýchodní Asie. Její ekonomické výsledky ukazují, že svoji pozitivní budoucnost prožívá již nyní.
Štítky
jihovýchodní Asie,
Ekonomická diplomacie,
MZV
číst celý článek
V Indonésii se ukazuje, že se naše menší české firmy umějí otáčet. Mnohdy jsou totiž vytrvalejší a pružnější než tradiční dodavatelé a velké renomované společnosti. Proto zde na realizaci velkých investičních celků stále ještě čekáme. Přitom čtvrtá největší země světa a největší člen Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) s více než 250 miliony obyvatel, s ekonomikou, která dosahuje posledních několik let trvalého růstu HDP přes pět procent, nabízí obrovské příležitosti. V posledních zhruba pěti letech navíc prochází masivním rozvojem zejména v oblasti energetiky a infrastruktury, podporovaným současnou vládou a zejména „prezidentem budovatelem“ Jokem „Jokowi“ Widodem.
Štítky
Indonésie,
CzechTrade,
Energetika,
Doprava,
železniční průmysl
číst celý článek