Stále přežívá mýtus o nepřístupnosti japonského trhu. Japonsko se však v posledních letech i v tomto ohledu dynamicky mění, jeho trh se otevírá, obchodní bariéry padají a podnikatelské příležitosti jsou dostupnější. Importní potenciál největší stabilní asijské ekonomiky, která je naším druhým nejvýznamnějším obchodním partnerem v teritoriu, je výzvou. Tamější bohatý trh je otevřen tradičnímu i novému zboží, vyspělým technologiím i potravinám.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
Vyspělý britský trh se může českým malým a středním exportérům jevit jako příliš velké sousto. Zatímco velké tuzemské společnosti, většinou napojené na zahraniční kapitál a mezinárodní dodavatelské řetězce, se převážně jako subkontraktoři ve Velké Británii již pevně etablovaly, pro řadu menších firem zůstávají ostrovy teritoriem málo prozkoumaným a obávaným. Přitom právě pro ně může být Spojené království velmi atraktivní.
Štítky
Velká Británie
číst celý článek
Kolébka průmyslové revoluce a strategická křižovatka umístěná mezi velkými hráči – Francií a Nizozemskem, Německem a Británií. To je Belgie. Kromě toho, že se zde setkává sever a jih Evropy, je díky svým přístavům také významnou bránou, skrze níž oběma směry proudí zboží mezi Evropou a zbytkem světa. Právě unikátní poloha vedla k umístění evropských a euroatlantických institucí právě v Belgii.
Štítky
Belgie,
Exportní šance
číst celý článek
I přes dozvuky krize se od roku 2014 vrací objem vzájemného obchodu mezi Českou republikou a Nizozemskem ke svým maximům z minulého desetiletí. Celkovým objemem obchodní výměny ve výši 98 miliard korun se země tulipánů stala desátým největším partnerem ČR.
Štítky
Nizozemsko
číst celý článek