„Nice to have“ odpovídají zahraniční firmy s high-tech produkty na otázku, proč tolik stojí o to, etablovat se na trhu Nového Zélandu. Čím je tak přitahuje teritorium s relativně malou kupní silou, logisticky komplikované, převážně agrární? A jak se tam žije a podniká? Povídáme si se zakladatelem novozélandské společnosti PSEngineering Petrem Šudomou.
Štítky
Nový Zéland,
CzechTrade
číst celý článek
V současném nečitelném světě se mnohonárodnostní Austrálie jeví jako ostrůvek stability. Navzdory velké vzdálenosti od ostatních kontinentů přitahuje jak chudé ilegální imigranty, tak mladé lidi z vyspělých zemí i majetné Asijce a Evropany. Čím je pro ně Austrálie tak atraktivní a jak vidí její každodenní realitu Alice Fibigrová, ředitelka kanceláře CzechTrade v Sydney pro Austrálii a Nový Zéland?
Štítky
Austrálie,
Nový Zéland,
Podpora exportu
číst celý článek
Vytoužená meta, nebo Orwell? „Před časem jsme založili pobočku v Chicagu ve Spojených státech, abychom zvýšili dostupnost technické podpory uživatelům našich strojů a zejména měli možnost nasávat trendy, jimiž se polygrafie ubírá. Když totiž chceme zůstat jako exportéři konkurenceschopní i na vyspělých zahraničních trzích, musíme se přizpůsobovat náročným požadavkům zákazníků a implementovat je do našich strojů. Největší nároky tak připadají na softwarovou vybavenost, kdy je už běžné, že stroje musí přemýšlet za vás,“ říká obchodní a marketingová ředitelka rodinné společnosti Komfi Jana Slováková.
Štítky
Strojírenství,
digitalizace,
Inovace
číst celý článek
Přestože společnost 2N Telekomunikace vyrábí luxusní produkty s vyšší přidanou hodnotou a za vyšší ceny, poptávka po nich roste zejména v USA, kam směřuje největší část jejich exportu. Zajímavými trhy však jsou také Itálie, Německo, Velká Británie a Nizozemsko. „Italové oceňují komfort, komplexnost a kompatibilitu našich řešení. Němci zase patří mezi solventní zákazníky a líbí se jim design našich produktů. Britové, u nichž zatím vysoké prodeje pokračují, byli vždy velmi otevření obchodu a Nizozemci mají slabost pro technologické novinky,“ přibližuje hlavní rysy zahraničních zákazníků Tomáš Klíma, obchodní ředitel této firmy, jejíž výrobky směřují z devadesáti pěti procent do celého světa.
Štítky
Nové technologie,
Inovace
číst celý článek
Společnost ABBAS vstoupila na italský trh v roce 2013 a od roku 2016 na něm začala využívat asistence agentury CzechTrade. Od té doby si tam vybudovala poměrně hustou síť kontaktů a přátelských osobních vazeb. „Její obchodní manažer pro region EMEA a Latinská Amerika Michal Vyplašil je velmi aktivní a daří se mu zúročit obecně vstřícný vztah Italů k českým výrobkům,“ chválí Michala Vyplašila z brněnského ABBASU vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade v Miláně Marek Atanasčev.
Štítky
Nové technologie,
Inovace,
Itálie
číst celý článek
Čím dál víc českých exportérů si troufá na Čínu, Indii, jihovýchodní Asii a Latinskou Ameriku, ale vůči Africe stále zůstávají obezřetní. Proč je pro ně černý kontinent tvrdým oříškem a nečitelným teritoriem a jak se vyvarovat případných komplikací, jsme se zeptali zakladatele a ředitele obchodní společnosti Knights, Ghaňana Karla Laryea.
Štítky
Afrika,
Ghana
číst celý článek