Kopřivnická automobilka, známá pod značkou Tatra, se řadí mezi nejstarší automobilky světa. Funguje nepřetržitě od roku 1850 a bez nadsázky patří ve světě k nejznámějším českým značkám. Od března 2013 je společnost Tatra Trucks ve vlastnictví českých akcionářů a prošla restrukturalizací s cílem zefektivnit výrobu a prodej. A o tom, že tato restrukturalizace byla úspěšná, svědčí především 858 vozů vyrobených v roce 2015. Letos je v plánu vyrobit 1300 „tatrovek“ a v příštím roce by to mělo být dokonce 1700 vozů.
Štítky
Automobilový průmysl,
obranný průmysl,
EGAP
číst celý článek
S generálním ředitelem České exportní banky Karlem Burešem hovoříme o službách, které banka poskytuje při strategickém plánování projektů a exportním poradenství, i o tom, že je součástí ekonomické diplomacie.
Štítky
Ekonomická diplomacie,
ČEB
číst celý článek
Podle nedávného průzkumu CFA Institute, jehož se zúčastnily více než tři tisíce certifikovaných finančních analytiků z celého světa, se většina oslovených domnívá, že nové technologie jsou největší hrozbou především pro asset management a bankovnictví. Jak to vidí šéf Komerční banky Albert Le Dirac’h? Nejen o tom, ale třeba také o bankovních regulacích či o politice záporných úrokových sazeb jsme s ním hovořili v předvečer Mezinárodního strojírenského veletrhu.
Štítky
KB,
ICT,
Nové technologie,
bankovnictví,
Investice
číst celý článek
V názvu má slovo „podnikatelská“, ale to neznamená, že pojišťuje pouze podnikatele. Mezi jejími klienty jsou sice stovky živnostníků, malých a středních podnikatelů stejně jako velké průmyslové firmy i celá města, ovšem kompletní škála jejích pojistných produktů a služeb míří i k občanům. Řeč je o České podnikatelské pojišťovně. A co by si v prvé řadě pojistil její šéf Jaroslav Besperát, kdyby podnikal? „Jednoznačně sebe, a to z mnoha důvodů. Své zdraví, život a podnikatelská rizika spojená s mou osobou. To ještě řada podnikatelů podceňuje, ale každý z nás může udělat chybu. Ono s pojištěním je u nás bohužel stále spojeno mnoho klišé. Například okolo půl milionu českých řidičů neplatí ani povinné ručení. To si myslí, že nikdy nenabourají? Že je nikdy nezastaví policista?“
číst celý článek
Na první pohled by se mohlo zdát, že český trh je na poli pojištění nasycený. O to více na jaře překvapilo, když na něj vstoupili Kanaďané s novou značkou Colonnade Insurance. Cílí především na průmyslové podniky a velký potenciál vidí mezi malými a středními firmami. Čím je chtějí zaujmout? Na to jsme se zeptali ředitele české pobočky Dominika Štrose.
číst celý článek
Naše společnost se zabývá distribucí kancelářské techniky. Nedávno se nám podařilo nalézt nové dodavatele zajímavých produktů v Číně. Jelikož jde o nové, námi dosud neprověřené dodavatele, přemýšlíme, jak si ošetřit rizika spojená s první objednávkou. Čínský dodavatel požaduje 30% předplatbu.
číst celý článek