Podle nedávného průzkumu CFA Institute, jehož se zúčastnily více než tři tisíce certifikovaných finančních analytiků z celého světa, se většina oslovených domnívá, že nové technologie jsou největší hrozbou především pro asset management a bankovnictví. Jak to vidí šéf Komerční banky Albert Le Dirac’h? Nejen o tom, ale třeba také o bankovních regulacích či o politice záporných úrokových sazeb jsme s ním hovořili v předvečer Mezinárodního strojírenského veletrhu.
Štítky
KB,
ICT,
Nové technologie,
bankovnictví,
Investice
číst celý článek
Na letošním Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně můžete vidět kolem stovky čínských subjektů a navštívit jejich prezentace v „Pavilonu Číny“ ve veletržní hale A1. Jde o největší účast partnerské země v historii MSV, čínské firmy se v takovém rozsahu ve střední Evropě prezentují poprvé. Tato skutečnost je výsledkem dlouhodobých aktivit oficiálních představitelů České republiky, mezi nimi i ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka. I proto jsme s ním v předvečer veletrhu hovořili právě o Číně.
číst celý článek
„V současné době jsou technologie tlačené průmyslem a marketingem a slouží především byznysu. Měly by však sloužit primárně člověku, který je jejich tvůrcem. O tom, jak důležité je toto téma, svědčí mimo jiné skutečnost, že jsme se již po dvou letech stali z malé výzkumné skupiny ve floridském Human-Centered Design Institute samostatnou školou,“ říká vesmírný architekt Ondřej Doule. Jeho dočasného pobytu v České republice jsme využili k rozhovoru nejen o integraci člověka do technologických systémů, průsečících pozemské a vesmírné architektury, simulátoru kosmického obydlí, ale i o jeho snu o českém kosmickém centru.
Štítky
Nové technologie,
space,
Design
číst celý článek
„Zájem o letošní MSV byl obrovský, museli jsme bohužel odmítat vystavovatele, kteří trvali na umístění v nejžádanějších pavilonech,“ říká v předvečer letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu předseda představenstva a generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.
Štítky
Strojírenství,
Veletrhy
číst celý článek
V názvu má slovo „podnikatelská“, ale to neznamená, že pojišťuje pouze podnikatele. Mezi jejími klienty jsou sice stovky živnostníků, malých a středních podnikatelů stejně jako velké průmyslové firmy i celá města, ovšem kompletní škála jejích pojistných produktů a služeb míří i k občanům. Řeč je o České podnikatelské pojišťovně. A co by si v prvé řadě pojistil její šéf Jaroslav Besperát, kdyby podnikal? „Jednoznačně sebe, a to z mnoha důvodů. Své zdraví, život a podnikatelská rizika spojená s mou osobou. To ještě řada podnikatelů podceňuje, ale každý z nás může udělat chybu. Ono s pojištěním je u nás bohužel stále spojeno mnoho klišé. Například okolo půl milionu českých řidičů neplatí ani povinné ručení. To si myslí, že nikdy nenabourají? Že je nikdy nezastaví policista?“
číst celý článek
Na první pohled by se mohlo zdát, že český trh je na poli pojištění nasycený. O to více na jaře překvapilo, když na něj vstoupili Kanaďané s novou značkou Colonnade Insurance. Cílí především na průmyslové podniky a velký potenciál vidí mezi malými a středními firmami. Čím je chtějí zaujmout? Na to jsme se zeptali ředitele české pobočky Dominika Štrose.
číst celý článek