Články autora: Roman Chlupatý

Turecké stavební firmy čeká boom

thumbnail

Většina, kterou strana AKP získala v nedávných tureckých parlamentních volbách, je příslibem stability. Snahy Recepa Erdogana o koncentraci moci v rukou prezidenta nicméně toto očekávání mohou rychle změnit v iluzi. Domácí politika by se pak zařadila do řady neznámých, které se teď nad Tureckem a jeho ekonomikou vznášejí, říká ekonomka Neslihan Yilmaz. Turecko má ale i přesto podle ní stále co nabídnout.

Štítky Turecko, Írán

číst celý článek

Nejistota je jedinou jistotou, kterou současný svět nabízí

„Automobilový sektor čekají zásadní změny, revoluci, jakou zažil například hudební průmysl, ale nečekám,“ říká šéf prodejů Volkswagen Group Martin Jahn. Ten mezi nejvýznamnější trendy současnosti řadí autonomní řízení a propojení vozů s internetem. Těm navzdory – nebo možná právě díky nim – se ale podle něj vztah lidí k individuální mobilitě měnit nebude. Na rozvíjejících se trzích je totiž auto stále symbolem statusu, na těch rozvinutých pak hraje výrobcům do karet demografie, myslí si Jahn.

Štítky Inovace, Trendy, Automobilový průmysl, USA

číst celý článek

Zahýbou čínské automobilky světem jako v osmdesátých letech Japonci?

thumbnail

Čínský trh s automobily v prvním pololetí prudce šlápl na brzdu. Tříprocentní růst zaostává nejen za vývojem v předchozích letech, ale i za tím, co nahlásila dýchavičná Evropa. Navzdory tomu je čínský trh pro většinu světových automobilek nadále svatým grálem. Neměly by ale zapomínat na konkurenci, která jim v zemi draka roste. Za deset let by totiž už některé tamní firmy mohly být schopné postavit se zavedeným západním značkám čelem, říká Carol Tooze, která mimo jiné působila v managementu čínského zastoupení Volva a Jaguaru a nyní pracuje jako konzultantka pro evropské společnosti aktivní v Číně.

Štítky Čína, Automobilový průmysl

číst celý článek

Chystá se soumrak automobilek?

thumbnail

„Moderní technologie mění náš vztah k mobilitě, a tím i k vlastnictví osobního vozu. Ten se napříště stane pro mnohé spotřebitele v rozvinutém světě jen jedním ze spektra dopravních prostředků, které je dostanou z bodu A do bodu B. Tito lidé nebudou řešit, jaké auto si koupit, ale jak dostupné prostředky nakombinovat tak, aby se na místo určení dostali co nejrychleji, nejpohodlněji a nebo třeba nejekologičtěji,“ předpovídá manažer akciového fondu ve společnosti Gutmann Christoph Olbrich. Soumrak automobilek to ale neznamená.

Štítky Automobilový průmysl, Trendy, Čína, Japonsko, Jižní Korea

číst celý článek

Farmář zítřka? Chytrý telefon, big data a autonomní technika

thumbnail

Městské skleníky připomínající mrakodrapy, zavlažovací zařízení, v nichž má každá tryska svoji IP adresu, anebo třeba umělé náhražky vajec. Zemědělství a potravinářství budoucnosti přinese velká překvapení – a na mnohá z nich je bezpochyby zaděláno už dnes, říká Jim Carroll, přední světový futurista, mezi jehož klienty patří firmy DuPont či Nestlé, ale také Microsoft a NASA. Zemědělství, ač vnímáno jako tradicionalistické až zpátečnické, je prostě jedním z nejinovativnějších oborů, tvrdí Carroll.

Štítky Inovace, Zemědělství, Potravinářství

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.