Výsledky vyhledávání
			
					
					
												 
					
					
							Chodí a brblají, dělají drama z každé změny a nezřídka šíří „blbou náladu“. Existují zaměstnanci, kteří jsou prostě nepříjemní. Ale i přesto nejsou těmi, kteří jsou pro firmu opravdovým nebezpečím. Vedle nich totiž existuje speciální typ lidí, kteří dokáží bez povšimnutí i dlouhé roky doslova ničit lidi kolem sebe a firmy, v nichž pracují. Jsou to takzvaní brzdiči a průměrně jich bývá v jakékoli skupině dvě a půl procenta.
					
					číst celý článek
			
			
					
					
												 
					
					
							„Každý byznysmen by chtěl mít svou Novosvětskou, tedy unikátní exportní artikl, kterým nikdo jiný nedisponuje.
					
					
						Štítky
							Japonsko
					
					číst celý článek
			
			
					
					
												 
					
					
							Globální ekonomika připomíná orloj, do kterého se naházela spousta písku a kamení. Pro to, aby i napříště fungovala, je třeba vyčistit americko-čínské vztahy, racionálně se postavit k environmentálním a dalším výzvám dneška a také zvládnout odchod evropské politické konstanty Angely Merkelové. Podrobnosti v kontextu českého byznysu, který na stabilitě světa bytostně závisí, diskutovali globální stratég, zakladatel platformy Alter Eko Roman Chlupatý a generální ředitel EGAPu Jan Procházka.
					
					
						Štítky
							Asie,
							Německo,
							EGAP
					
					číst celý článek
			
			
					
					
												 
					
					
							„V následujících dnech jen pár našich pracovníků vyexpeduje již vyrobené stroje, které jsme měli dodat v průběhu příštích tří týdnů, a v pondělí přerušujeme provoz zatím do Velikonoc,“ řekla mi obchodní a marketingová ředitelka rodinné společnosti Komfi Jana Slováková, když jsem jí volala ve středu osmnáctého března.
					
					
						Štítky
							Inovace,
							Jižní Korea,
							Japonsko,
							KB
					
					číst celý článek
			
			
					
					
												 
					
					
							„Každá doba má svá pozitiva i negativa. Dříve jsme neměli technologie, finance, ale také nebyla taková konkurence, protože soukromé firmy v ČR teprve vznikaly a hledaly své místo na trhu. Dnes máme špičkové stroje, ale konkurence je obrovská. Vzniká velký tlak na cenu, termíny dodání i kvalitu. Abychom uspěli, musíme se zdokonalovat a průběžně investovat do nových technologií,“ shrnuje vývoj ve svém oboru Martin Kostka, jednatel moravské rodinné firmy KOPLAST, a dodává: „Naposledy jsme tak učinili za pomoci ČMZRB a jejího programu EXPANZE určeného právě pro rodinné firmy, jako jsme my.“
					
					
						Štítky
							Inovace,
							Rodinná firma,
							ČMZRB
					
					číst celý článek
			
			
					
					
												 
					
					
							Ještě v závěru minulého roku nevypadaly nanovlákenné respirátory ani zdaleka na produktový trhák. V roce 2019 jich roudnická firma Pardam Nano4fibers, která vyvíjí a vyrábí nanomateriály, prodala pouhých 1700 kusů. Koronavirová krize však udělala z výrobní popelky byznysovou princeznu. Od května 2020 mají díky nové výrobní lince v plánu produkci zvýšit na půl milionu kusů měsíčně a chystají nový závod čistě jen na výrobu nanovlákenných respirátorů.
					
					
						Štítky
							Nanotechnologie,
							Nové technologie
					
					číst celý článek
			
			
					
					
												 
					
					
							Proma Reha sklízí úspěchy ve světě. Česká rodinná firma, která je významným zaměstnavatelem v odlehlém regionu u česko-polských hranic, vyváží například do východní Evropy (především pak do Ruska), severní Afriky, na Blízký východ a od roku 2018 také do Skandinávie. „Za tuto dobu jsme prostřednictvím naší norské partnerské firmy Gymo AS vyvezli na skandinávský trh desítky našich produktů. Asi nezajímavější zakázkou bylo dodání lůžek a nábytku na zaoceánskou loď,“ začíná naše povídání majitel a jednatel společnosti Radek Jakubský.
					
					
						Štítky
							zdravotnický průmysl,
							Rodinná firma
					
					číst celý článek
			
			
					
					
												 
					
					
							Původně jsme byli s obchodním ředitelem společnosti Cayman Pharma Jiřím Kratochvílem domluveni na povídání o Japonsku. Tam je totiž tato mezinárodně uznávaná farmaceutická společnost již více než deset let etablovaná. Ovšem mezitím přišla pandemie a s ní nouzový stav, a tak se řeč (bohužel pouze on-line) samozřejmě stočila i na to, co to znamená pro chod firmy a jak se jí daří pohybovat v měnícím se prostředí.
					
					
						Štítky
							Japonsko,
							Farmaceutický průmysl
					
					číst celý článek
			
			
					
					
												 
					
					
							„Než uplyne nejkratší inkubační doba covidu-19, obletím dvakrát zeměkouli. A když ráno cestou do práce nastoupím na Petřinách do metra, pak přestoupím na trasu B a nakonec nasednu do tramvaje, která mě doveze na Bulovku, potkám za tu dobu víc lidí než můj pradědeček možná za celý život. Někdo ze spolucestujících přiletěl třeba z Patagonie a jiný se chystá odletět do Japonska,“ zamyslel se nedávno nad propojeností globalizovaného světa přední český infektolog Ladislav Machala.
					
					
						Štítky
							Zdravotnický průmysl,
							Inovace,
							Pandemie
					
					číst celý článek
			
			
					
					
												 
					
					
							Co nám vyjevil koronavirus? Že celkové kapacity tuzemských firem se sice odhalují trochu zdlouhavě a složitě, zato velký vývojový a výzkumný potenciál české vědecké komunity mnohé překvapil ze dne na den.
					
					
						Štítky
							Věda a výzkum,
							Zdravotnická technika,
							Pandemie
					
					číst celý článek