Výsledky vyhledávání
Jarní rychlé rozvolnění protipandemických opatření skokově nastartovalo ekonomiku. Bohužel jen nakrátko, hned v létě přišla první komplikace rychlého oživení v podobě nedostatečné nabídky materiálů a výrobních komponent. K tomu se nyní přidává dramatický růst cen, tažený zejména energiemi. Roste inflace, zvyšují se úrokové sazby a sílí obavy z nové mutace koronaviru. Co se vlastně děje a jaký nás čeká příští rok?
Štítky
Ekonomika,
KB
číst celý článek
O červnovém leteckém veletrhu Paris Air Show, jehož se zúčastnilo vůbec nejpočetnější zastoupení českých firem v historii, se v médiích hovořilo především jako o největší air show na světě. Francie, domovina Airbusu, má však ve vztahu k naší zemi mimořádné postavení i jako čtvrté největší odbytiště pro vývoz českého leteckého průmyslu s objemem 2,165 miliardy korun v roce 2022. A stala se také zemí, kde si Česká republika pilotně odzkoušela nový marketingový přístup podle principů Exportní strategie ČR 2023–2033 ještě před jejím oficiálním přijetím vládou na konci srpna. Národní expozice se předvedla hned s několika prvenstvími a na poli prezentace posunula naši zemi kvalitativně do úplně jiné ligy.
Štítky
Letecký průmysl,
Veletrhy,
Podpora exportu
číst celý článek
Přídomkem největší ekonomiky na světě se již od konce 19. století nepřetržitě pyšní Spojené státy americké, třebaže oproti Číně (či Indii) mají v současnosti jen zhruba třetinový počet obyvatel. Na největší spotřebitelský trh na světě připadá téměř 25 % celosvětového HDP, což z USA činí hybnou sílu globální ekonomiky. Důkladně diverzifikovaná a mezinárodně propojená americká ekonomika se také pravidelně umisťuje na čelných příčkách světových tabulek konkurenceschopnosti a snadnosti podnikání.
Štítky
USA,
MPO
číst celý článek
V posledním letošním vydání TRADE NEWS najdete informace o zemích severní Afriky, konkrétně o našich tradičních obchodních partnerech – Egyptě, Maroku a Alžírsku.
13.12.2021
celá novinka »
V Mailstepu, české logistické společnosti, která je na trhu již třicet let, postupujeme ve své zahraniční expanzi. Se silným investorem v zádech plánujeme v horizontu tří let vybudovat evropskou fulfillmentovou síť, v jejímž rámci budeme schopni do každé země v Evropě doručit objednávku do druhého dne. Z finálního výběru několika zemí, ve kterých jsme zvažovali během letošního roku vybudovat pobočku Mailstepu, vyhrála Itálie.
Štítky
Itálie
číst celý článek
Přední světový veletrh odvětví zpracování plechu je zpět a otevře své brány od 25. do 28. října 2022 na výstavišti v německém Hannoveru. Na čisté výstavní ploše 88 000 metrů čtverečních předvede své výrobky a nejnovější inovativní výrobní řešení celkem 1300 vystavovatelů ze 39 zemí. Letošní ročník se ponese v duchu motta Vaše brána do chytřejší budoucnosti a bude zaměřen na nabídku inteligentních řešení a rozšířenou automatizaci a digitalizaci výrobního řetězce, které umožní dále zvýšit výrobní kapacitu a efektivitu v odvětví.
23.9.2022
celá novinka »
Další příležitosti lze očekávat i v rámci nového členství v EBRD a jím nabízeného programu Green Cities, případně v rámci strategického plánu státního podniku Sonelgaz 2035, který cílí především na digitalizaci energetického sektoru.
Štítky
Alžírsko
číst celý článek
Specifikum Indonésie spočívá ve snaze neorientovat se v dané oblasti jedním směrem, a vyhnout se tak závislosti.
Štítky
Indonésie
číst celý článek
Přibližně hodinu jízdy severně od Prahy sídlí v moderním areálu v Chrastavě rodinná firma MB Industry, která se specializuje na dovoz, úpravu a distribuci suchých plodů a ořechů. Bez větších potíží se jí podařilo překonat těžkou covidovou dobu a díky včasným investicím do šetrného vytápění a úsporných technologií za pomoci bezúročného úvěru Národní rozvojové banky (NRB) zde může i nyní zdravou technologií pražit oříšky a provozovat veškeré podnikání navzdory probíhající energetické krizi. Jak říká zakladatel a výkonný ředitel společnosti Saeed Ebrahimi, „vřelý přístup zaměstnanců NRB bychom doporučili všem menším podnikatelům a rodinným firmám“.
Štítky
Potravinářství,
Environment,
NRB
číst celý článek
Američané jsou známi soutěživostí a dravostí. V podnikání a obchodu je charakterizuje orientace na výkon a úspěch, cílevědomost a pragmatičnost. Jsou přesvědčeni, že mohou dosáhnout čehokoliv a kdykoliv, pokud na to budou mít čas, peníze a know-how. Peníze představují ocenění výsledku. Čím více peněz Američan dokáže při jednáních usmlouvat či ušetřit, tím lepším obchodníkem je a tím je také vyšší jeho odměna.
Štítky
Obchodní etika,
USA
číst celý článek