Stavební inženýr Jiří Petrák pracoval řadu let na Středním východě ve službách českých i nadnárodních firem a jako expert mezinárodních organizací. Tvrdí, že absolventi oboru stavební inženýrství ČVUT měli a mají ve světě vynikající renomé a nadnárodní společnosti se o ně velmi zajímají. Nedostatky při budování infrastruktury v Česku spočívají především v nekoncepčnosti přípravy a nekvalitě při realizacích.
Štítky
Stavebnictví,
Blízký východ
číst celý článek
V lednu se krátce zastavil v Praze regionální ředitel Lasvitu pro Blízký východ, Asii a Pacifik Vadim Horna, který před pěti lety stál u založení pobočky v Dubaji. Měli jsme příležitost položit mu několik otázek:
Štítky
Sklářství,
SAE
číst celý článek
Státy, které jsme donedávna považovali za relativně snadný obchodní cíl, mohou brzy zažít tak silné otřesy, že je pocítí i naši obchodníci a investoři. Současně existují jiné, o nichž máme v lepším případě jen zkreslené informace, jež se mohou během pár měsíců ocitnout na druhé straně barikády. O nových příležitostech českých firem na Blízkém východě jsme hovořili s uznávaným českým arabistou a analytikem Janem Čuříkem.
Štítky
Írán,
SAE,
Turecko,
Blízký východ
číst celý článek
Design je v českých poměrech stále ještě velmi často chápán jako nadstandard, který je příliš drahý. Zatímco za hranicemi jej berou jako dobrou investici, na domácí půdě designéři často od podnikatelů slyší, že si takový luxus nemohou dovolit. I o tom jsme diskutovali s předním českým designérem Janem Čtvrtníkem, když se na chvíli mezi pracovním nasazením v Itálii ocitl doma v jižních Čechách.
Štítky
Průmyslový design,
Inovace
číst celý článek
„Každé zboží si najde svého kupce. A porážet konkurenci jen nízkými cenami devalvuje jeho hodnotu, a stejně nevede k prosperitě,“ je přesvědčen ředitel marketingu společnosti Ton Jan Juza. Za pravdu mu dává rostoucí zájem o výrobky českého tradičního výrobce od Japonska přes západní a severní Evropu až po Spojené státy a Kanadu.
Štítky
Design,
Nábytkářský průmysl
číst celý článek
Když si Pavel Říha lámal hlavu nad názvem své společnosti, ne náhodou se mu vybavila symbolika jednoho ze staroegyptských slunečních bohů Atona. Potápěčské svítilny, které dodává na tuzemský trh i do zahraničí, mají s božským světlem hodně společného: odolnost, vysoký výkon a spolehlivost. Po tisících hodinách strávených pod vodou dokáže majitel firmy Aton ocenit tyto vlastnosti jako málokdo.
Štítky
Design
číst celý článek