Design je v českých poměrech stále ještě velmi často chápán jako nadstandard, který je příliš drahý. Zatímco za hranicemi jej berou jako dobrou investici, na domácí půdě designéři často od podnikatelů slyší, že si takový luxus nemohou dovolit. I o tom jsme diskutovali s předním českým designérem Janem Čtvrtníkem, když se na chvíli mezi pracovním nasazením v Itálii ocitl doma v jižních Čechách.
Štítky
Průmyslový design,
Inovace
číst celý článek
„Každé zboží si najde svého kupce. A porážet konkurenci jen nízkými cenami devalvuje jeho hodnotu, a stejně nevede k prosperitě,“ je přesvědčen ředitel marketingu společnosti Ton Jan Juza. Za pravdu mu dává rostoucí zájem o výrobky českého tradičního výrobce od Japonska přes západní a severní Evropu až po Spojené státy a Kanadu.
Štítky
Design,
Nábytkářský průmysl
číst celý článek
Když si Pavel Říha lámal hlavu nad názvem své společnosti, ne náhodou se mu vybavila symbolika jednoho ze staroegyptských slunečních bohů Atona. Potápěčské svítilny, které dodává na tuzemský trh i do zahraničí, mají s božským světlem hodně společného: odolnost, vysoký výkon a spolehlivost. Po tisících hodinách strávených pod vodou dokáže majitel firmy Aton ocenit tyto vlastnosti jako málokdo.
Štítky
Design
číst celý článek
Výrobky ryze české společnosti Kama, rodinné firmy roku 2013, budou na nadcházejících zimních olympijských hrách v Soči propagovat sportovci Kanady a Andorry.
Štítky
Oděvní průmysl,
Design,
Inovace
číst celý článek
Premiér v demisi zvedl nedávno svou kritikou nízké efektivity vynaložených prostředků vedení Akademie věd ze židlí. Podle předsedy AV ČR Jiřího Drahoše však nelze z poklesu konkurenceschopnosti některých českých firem vinit základní výzkum. Podle Českého statistického úřadu u nás pracuje asi 55 tisíc pracovníků ve výzkumu a vývoji, přes padesát procent z nich působí v podnikatelské sféře a na Akademii věd připadá jen 13 %. Proč tedy konkurenceschopnost ČR stále klesá?
Štítky
Zdravotnictví,
Věda,
Inovace
číst celý článek
„Na začátku devadesátých let jsme si mysleli, že stačí, když vyvineme produkt, který obstojí ve světové konkurenci, a soustředili jsme se na výzkum a vývoj bez významné marketingové podpory,“ říká Jakub Strnad, jednatel a ředitel společnosti Lasak, nositele ocenění Česká hlava 2010.
Štítky
Zdravotnictví,
Výzkum,
Inovace,
Vývoj
číst celý článek