Czech Republic: The Country For The Future (CFF). Strategický dokument na období 2019 až 2030, který se stal nedílnou součástí komunikace a sjednocující linkou prezentace České republiky. Přestože jde o relativně nový materiál, realizuje se napříč státem, postupně domácní a připisuje si dílčí úspěchy.
Štítky
Inovace,
Věda a výzkum,
Vzdělávání,
MPO
číst celý článek
Dopřejte si klid při práci i na přemýšlení a myslete na zdraví. Pobyt v hlučném prostředí negativně ovlivňuje pozornost, a tedy i výkonnost pracovníků. Dobré řešení prostorové akustiky ve světě patří ke standardům kvalitních kanceláří i obytných prostor. U nás je stále až na posledním místě a řeší…
Štítky
Environment,
Stavebnictví,
Nové technologie
číst celý článek
Hlavním tématem 61. ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu byl Průmysl 4.0 a digitální továrna, tedy digitalizace výroby. Tradiční koncept partnerské země MSV získal novou podobu, když se do této pozice dostala letos Česká republika. Vůbec poprvé tu pod jednou střechou představila hned třináct státních organizací, které podporují tuzemský byznys. A to v České národní expozici nazvané Czech Republic: The Country For The Future. Veletrhu se zúčastnilo 1662 vystavujících firem z 30 zemí. Za pět dní si expozice prohlédlo více než 81 tisíc návštěvníků.
Štítky
Inovace,
MPO,
Průmysl 4,
digitalizace,
MSV
číst celý článek
Česká rodinná firma LIKO-S ze Slavkova u Brna, která letos představila mediálně úspěšnou 1. živou halu na světě LIKO-Vo, demonstrovala nedávno inovativní a designová řešení tentokrát pro moderní kanceláře na dvou významných veletrzích najednou.
číst celý článek
Od konce loňského roku roste počet firem, které uvádějí, že slábne zahraniční poptávka po jejich zboží. Ukazuje to pravidelné šetření, které svaz průmyslu a dopravy ČR pořádá společně s Českou národní bankou mezi více než 150 průmyslovými firmami. Ochlazení přichází mimo jiné z Německa. Tamní průmyslová výroba se drží pod úrovní roku 2018 a německé firmy hlásí od počátku roku pokles zakázek. Každé ráno se modlím, aby se Německu dařilo. Česká a Německá ekonomika jsou obchodně a vlastnicky provázané, a dopady vývoje v Německu tak pocítíme i u nás. Naše ekonomika ale zatím roste stále rychleji než německá.
číst celý článek
Přestože společnost 2N Telekomunikace vyrábí luxusní produkty s vyšší přidanou hodnotou a za vyšší ceny, poptávka po nich roste zejména v USA, kam směřuje největší část jejich exportu. Zajímavými trhy však jsou také Itálie, Německo, Velká Británie a Nizozemsko. „Italové oceňují komfort, komplexnost a kompatibilitu našich řešení. Němci zase patří mezi solventní zákazníky a líbí se jim design našich produktů. Britové, u nichž zatím vysoké prodeje pokračují, byli vždy velmi otevření obchodu a Nizozemci mají slabost pro technologické novinky,“ přibližuje hlavní rysy zahraničních zákazníků Tomáš Klíma, obchodní ředitel této firmy, jejíž výrobky směřují z devadesáti pěti procent do celého světa.
Štítky
Nové technologie,
Inovace
číst celý článek