„Deset let vlastně pořád na cestách,“ přemítá o svém životě obchodní a marketingový ředitel BEDNAR FMT Jan Bednář. Společnost na výrobu zemědělské techniky před téměř dvaceti lety založil jeho otec.
Štítky
Zemědělství,
Strojírenství,
Francie
číst celý článek
„Jako vzorový obchodní případ byste nás v podnikatelské příručce hledali marně,“ vzpomíná na úspěch ve španělské Zaragoze respektovaný průmyslový designér a spolumajitel společnosti mmcité Radek Hegmon. „Španělsko nás lákalo také proto, že v oblasti městského mobiliáře a infrastruktury je tam největší konkurence. Podobně jako v dalších zemích jižního křídla Evropy tam lidé žijí hodně venku, a tak se o to, jak budou vypadat veřejná prostranství, velmi zajímají,“ vysvětluje jednu z hlavních motivací expanze mmcité na Iberský poloostrov.
Štítky
Španělsko,
Infrastruktura,
Design
číst celý článek
Česko je kolébkou řady start-upů, avšak jen nepatrná část z nich se úspěšně dožije pěti let. Nejúspěšnější jsou ty z oblasti IT, přesto to však neznamená, že se mohou prosadit jen sofistikované produkty. Takovou bílou vránou je třeba společnost Mixit.cz – internetový obchod s produkty zdravé výživy „na míru“.
Štítky
Potravinářství,
Mladý byznys
číst celý článek
Česká republika do značné míry popírá obecný evropský trend poklesu podílu průmyslu na tvorbě HDP, tzv. deindustrializaci, a přesto se jí zatím daří. Jak se tento jev promítá do vzájemných obchodních vztahů s Francií, na to jsme se mimo jiné zeptali dlouholetého dopisovatele listu Le Monde pro ČR a SR Fabrice Martina Plichty.
Štítky
Potravinářství,
Zemědělství,
Francie
číst celý článek
Zatímco se evropští a američtí investoři pomalu stahují z Číny a brousí si zuby na Indii, oživují v poslední době – pro Evropana možná trochu překvapivě – vzájemné obchodní vztahy také oba tradiční asijští rivalové. O tom, zda a za jakých podmínek má Indie šanci stát se asijským lídrem, jsme hovořili s indologem a nezávislým analytikem Vítem Gilánikem.
Štítky
Indie,
Čína,
Export
číst celý článek
„Těžkosti se objevily zhruba po deseti letech úspěšné spolupráce, když náš indický partner prodal většinový podíl ve společnosti nadnárodní firmě. Do té doby bezproblémový vztah s místní rodinnou firmou na výrobu pomocných materiálů pro slévárenský průmysl dostal vážné trhliny. Proto jsme se s indickým společníkem rozhodli založit vlastní prodejní pobočku ve městě Puné,“ vzpomíná Boris Láník na pět let starou událost, která významně zasáhla do působení jihomoravské společnosti na indickém trhu.
Štítky
Indie
číst celý článek