To, že jsme někdy z hlediska průmyslu nazýváni německou provincií, není jen hořkosladká nadsázka, ale do značné míry realita. Navíc provincií, do které tradičně nesměřují zakázky s vyšší přidanou hodnotou, jde spíš o výjimky. Z naší strojírenské zkušenosti se výroba s přidanou hodnotou z Německa do Česka zadává zpravidla jen v případě velké obtížnosti a složitosti, při nutnosti vysoké investice lidského kapitálu, nebo jde-li o zakázky na díly, s nimiž si u našich západních sousedů příliš nevědí rady a nechtějí se řešením zabývat. Etablovat se v této oblasti je tak jedna z cest, jak dosáhnout na zakázky s vyšší přidanou hodnotou, ale je třeba si přiznat, že stojí extrémní úsilí.
Štítky
Strojírenství,
Robotizace,
Inovace,
Německo
číst celý článek
Hořická společnost Altran CZ, dříve Swell, je v povědomí odborné veřejnosti spjata převážně s automobilovým průmyslem. To obnáší vývoj, prototypy a testování. Díky postupnému růstu však dnes cílí i na řadu dalších odvětví. Co to všechno přináší, na to jsme se zeptali šéfa prototypové dílny Radka Bulíčka.
Štítky
automotive,
Inovace
číst celý článek
Vytoužená meta, nebo Orwell? „Před časem jsme založili pobočku v Chicagu ve Spojených státech, abychom zvýšili dostupnost technické podpory uživatelům našich strojů a zejména měli možnost nasávat trendy, jimiž se polygrafie ubírá. Když totiž chceme zůstat jako exportéři konkurenceschopní i na vyspělých zahraničních trzích, musíme se přizpůsobovat náročným požadavkům zákazníků a implementovat je do našich strojů. Největší nároky tak připadají na softwarovou vybavenost, kdy je už běžné, že stroje musí přemýšlet za vás,“ říká obchodní a marketingová ředitelka rodinné společnosti Komfi Jana Slováková.
Štítky
Strojírenství,
digitalizace,
Inovace
číst celý článek
Přestože společnost 2N Telekomunikace vyrábí luxusní produkty s vyšší přidanou hodnotou a za vyšší ceny, poptávka po nich roste zejména v USA, kam směřuje největší část jejich exportu. Zajímavými trhy však jsou také Itálie, Německo, Velká Británie a Nizozemsko. „Italové oceňují komfort, komplexnost a kompatibilitu našich řešení. Němci zase patří mezi solventní zákazníky a líbí se jim design našich produktů. Britové, u nichž zatím vysoké prodeje pokračují, byli vždy velmi otevření obchodu a Nizozemci mají slabost pro technologické novinky,“ přibližuje hlavní rysy zahraničních zákazníků Tomáš Klíma, obchodní ředitel této firmy, jejíž výrobky směřují z devadesáti pěti procent do celého světa.
Štítky
Nové technologie,
Inovace
číst celý článek
„Když jsme se rozhodovali, zda ZPS koupíme, měli jsme za sebou už deset let poměrně úzké spolupráce, znali jsme jeho prostředí i potenciál,“ konstatuje generální ředitel firmy TAJMAC-ZPS Michele Tajariol. „Šlo o rodinné rozhodnutí a my jsme věděli, že buďto uspějeme, nebo přijdeme o klíčového dodavatele.“ Milánský TAJMAC-MTM měl s tehdejším ZPS dlouholeté aktivní obchodní vztahy, nakupoval od zlínského výrobce obráběcí stroje a podílel se na jejich vývoji.
Štítky
Strojírenství,
Inovace,
Itálie,
KB
číst celý článek
Společnost ABBAS vstoupila na italský trh v roce 2013 a od roku 2016 na něm začala využívat asistence agentury CzechTrade. Od té doby si tam vybudovala poměrně hustou síť kontaktů a přátelských osobních vazeb. „Její obchodní manažer pro region EMEA a Latinská Amerika Michal Vyplašil je velmi aktivní a daří se mu zúročit obecně vstřícný vztah Italů k českým výrobkům,“ chválí Michala Vyplašila z brněnského ABBASU vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade v Miláně Marek Atanasčev.
Štítky
Nové technologie,
Inovace,
Itálie
číst celý článek