Výsledky vyhledávání
Pro Českou republiku představuje Katar stále významnějšího partnera jak v oblasti exportu uhlovodíkových komodit, tak díky diverzifikaci své ekonomiky ve prospěch oborů založených na inovacích, moderních technologiích, službách a vědě. Z pohledu jeho obchodních partnerů je důležitá katarská snaha o zatraktivnění soukromého sektoru podporou místních podnikatelů a vytvoření vstřícnějších podmínek pro zahraniční investory a společnosti. Na aktuální stav česko-katarských obchodních vztahů a potenciální příležitosti našich firem v této zemi jsme se zeptali velvyslance ČR v Dauhá Petra Chalupeckého.
Štítky
Katar,
Ekonomická diplomacie,
MZV
číst celý článek
O Česku a Češích toho ví mnoho a plánuje jim během své mise prezentovat současný Izrael a zvyšovat atraktivitu země i pro mladší generace.
číst celý článek
Z hlediska geografické rozlohy, počtu obyvatel a nominálního HDP Katar nepatří k nejvýznamnějším hráčům regionu Perského zálivu. Na první pohled by se mohlo zdát, že ho zastiňují velké sousední ekonomiky jako Saúdská Arábie, Írán či Spojené arabské emiráty. Katarci jsou však bezesporu sebevědomý a vynalézavý národ, který v mnohém dokáže překvapit. V posledních měsících tato země upoutává pozornost světa především v souvislosti s dlouhodobým zajištěním energetické bezpečnosti v Evropě a také s pořádáním mistrovství světa ve fotbale. Zároveň však pro nás může být zajímavým alternativním trhem, ať už v tradičních průmyslových odvětvích nebo v high-tech.
Štítky
Energetika,
MPO,
Katar
číst celý článek
Dne 25. dubna 1952 se dosud existující spolkové země Bádensko, Württembersko-Bádensko a Württembersko-Hohenzollernsko na základě výsledků referenda sloučily do nové spolkové země Bádensko-Württembersko.
Štítky
Německo,
Badensko,
Wurttenbersko
číst celý článek
Všechno začalo v malé dílně takřka „na koleně“ a bez kapitálu zkraje devadesátých let. Retap jako rodinná firma podnikal nejprve v kovovýrobě, po zhruba deseti letech začal vyrábět vlastní kachle a kachlová kamna a před sedmi lety pustil vedle toho na tuzemský i zahraniční trh také své unikátní nanočističky vzduchu. Loni zvítězil v soutěži Rodinná firma roku v kategorii Malá firma.
Štítky
Rodinná firma,
Inovace,
Environment
číst celý článek
Po vyhlášení vítězů desátého ročníku projektu pro začínající podnikatele pod názvem Nastartujte se jsme si povídali se Zuzanou Mezerovou, segmentovou manažerkou Komerční banky.
Štítky
Nastartujte se,
KB
číst celý článek
Aktuálně diskutovaná úprava zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů počítá s automatickým a postupným zřizováním datových schránek všem právnickým osobám, které je doposud nemají. Tedy včetně živnostníků. Naopak tato povinnost by se neměla vztahovat na fyzické osoby.
Štítky
digitalizace,
KB
číst celý článek
Víte, kolik marketingových manažerů potřebujete k výměně žárovky? Dva. Jednoho, který žárovku vymění, a druhého, který by ji vyměnil lépe. My marketéři jsme sebevědomé osobnosti, máme názor na každý problém a odpověď na každou otázku. Tu a tam však, zahleděni do své geniální kreativity a brilantních rozhodovacích schopností, nemusíme přes stromy vidět les. Pojďme se tedy podívat na nejčastější chyby, které se v řízení českých značek vyskytují.
Štítky
Marketing
číst celý článek
Společnost Partners je na českém trhu finančního poradenství už tradiční značkou. Hlavní odpovědností jednoho z jejích ředitelů, Tomáše Grosse, je další rozvoj. Ať už jde o zvyšování podílu na trhu nebo vymýšlení nových synergií, jako jsou například spolupráce s vysokými školami či aktivity v oblasti podpory finanční gramotnosti. Jako jeden z nejzkušenějších lidí ve firmě působí Tomáš Gross také jako supervizor při výběrovém řízení nových kolegů-poradců. „Snažím se být velmi přísný, abychom do našich řad nabírali opravdu kvalitní a motivované lidi,“ vysvětluje.
Štítky
Partners,
Investice
číst celý článek
„V našem exportním portfoliu máme kromě Evropy, která představuje hlavní vývozní teritorium, již několik let také některé státy Latinské Ameriky, především Mexiko a Brazílii. Tak jak se v globální ekonomice přemisťuje průmyslová výroba po světě, jdeme se svými produkty a službami za ní,“ vysvětlují Igor Láník ml. a jeho bratr Boris, proč je trend relokace na světových trzích nezaskočil. Jejich rodinná společnost LANIK vyrábí a prodává technickou keramiku pro slévárenství, představovanou především pěnokeramickými filtry, nálevkami a keramickými jádry pro přesné lití.
Štítky
slévárenství,
keramika,
Latinská Amerika
číst celý článek