„Moderní technologie mění náš vztah k mobilitě, a tím i k vlastnictví osobního vozu. Ten se napříště stane pro mnohé spotřebitele v rozvinutém světě jen jedním ze spektra dopravních prostředků, které je dostanou z bodu A do bodu B. Tito lidé nebudou řešit, jaké auto si koupit, ale jak dostupné prostředky nakombinovat tak, aby se na místo určení dostali co nejrychleji, nejpohodlněji a nebo třeba nejekologičtěji,“ předpovídá manažer akciového fondu ve společnosti Gutmann Christoph Olbrich. Soumrak automobilek to ale neznamená.
Štítky
Automobilový průmysl,
Trendy,
Čína,
Japonsko,
Jižní Korea
číst celý článek
Značka ZKL byla v Indii zaregistrována již v roce 1957. V současné době představuje země pod Himálajem ve strategii koncernu ZKL jedno z nejsilnějších vývozních teritorií, vyváží tam za více než 200 milionů korun ročně. To je však podle výkonného ředitele ZKL BEARINGS CZ Michala Zafírelise teprve začátek.
Štítky
Strojírenství,
Indie,
Čína
číst celý článek
Ještě na začátku tohoto tisíciletí zaznamenávala gigantická čínská továrna s nízkými výrobními náklady dvouciferný růst. Nyní se však její západní odbytiště zmenšují a země se víc zaměřuje na domácí spotřební trh. Jaké má čínská ekonomika výhledy do budoucna? Dokáží se naše malé a střední firmy uplatnit na tamějším trhu v nové realitě? Na to i další otázky jsme se zeptali známého ekonoma a politologa Petra Robejška.
Štítky
Robejšek,
Rozhovory,
Čína
číst celý článek
Oblast, ve které najdeme řadu extrémů, se těší ohromnému zájmu všech obchodníků i obyčejných lidí celé planety. Není divu, vždyť východní Asie, to je nejen velmi vyspělé Japonsko, průmyslová Korejská republika nebo Taiwan, rychle se rozvíjející Čína a Vietnam, finanční centrum Hongkong a asijské…
číst celý článek
Čína je již od roku 1994 největším exportérem textilu a oděvů na světě, přičemž poslední statistiky z roku 2010 ukazují, že zaujímá 40 % celosvětových exportů. Jedná se však převážně o laciné a méně kvalitní produkty. Naopak na globálním trhu s cenově i kvalitativně vyššími produkty jsou jednoznačně silnější členské státy EU. Evropské malé a střední podniky mohou proto využít při vstupu na čínský trh jasné převahy díky inovativnímu designu, kvalitě a aplikaci nejnovějších technologií.
Štítky
Čína,
Exportní šance
číst celý článek
Tradiční výrobce zahradní techniky s motory Honda, společnost VARI z Libic nad Cidlinou, vyrábí některé kovové díly, jejichž produkce je velmi energeticky náročná, právě v Říši středu. Stejně jako na českém, jsou i na asijském trhu považovány za špičku.
Štítky
Profiliga firem,
Strojírenství,
Čína,
Vietnam
číst celý článek