Evropská unie přistoupila v únoru 2020 k novému rozšíření Lisabonské dohody Světové organizace duševního vlastnictví, k tzv. Ženevskému aktu. Možnost samostatného přístupu má i Česká republika, která projednává ratifikaci této mezinárodní smlouvy v parlamentu. Postupně rovněž přibývají i nově sjednané dohody o volném obchodu EU se třetími zeměmi, které tuto oblast upravují. To vytváří nové obchodní příležitosti pro držitele tohoto druhu práv k duševnímu vlastnictví jak na úrovni unijní, tak i ve specificky českém kontextu.
číst celý článek
Největší státem pořádaný hackathon v dějinách České republiky, více než dvě stovky vzájemně propojených firem, přes 15 tisíc zodpovězených dotazů na lince 1212 nebo zmapování českých výrobců zdravotnických a osobních ochranných prostředků včetně jejich výrobních kapacit. To jsou jen některé výsledky a úspěchy agentury CzechInvest v uplynulém období.
Štítky
CzechInvest,
Podnikání,
Investice
číst celý článek
Firmy se už dlouho potýkají s nedostatkem kvalifikovaného personálu. Ani krize poslední doby zatím nezajistila očekávaný příliv pracovní síly. Spíš se zde objevuje nová výzva: jak využít potenciál kandidátů, kteří přicházejí ze zcela jiných oborů, a jak mezi nimi poznat ty, kteří zvládnou rekvalifikaci a při nejbližší příležitosti se nevrátí zpět k původnímu zaměření? Na pokusy a omyly nemá mnoho firem dostatek času, peněz ani trpělivosti.
Štítky
Personalistika
číst celý článek
Když se řekne start-up, nejspíš si představíte jednoho nebo pár nadšenců, kteří věří nějaké myšlence a snaží se ji uvést do života. Velkým hnacím motorem bývá to, že vidí, jak jejich nápad může potenciálním klientům v určitém ohledu pomoct, pobavit je nebo jim jiným způsobem zpříjemnit život. Díky této motivaci zdolávají první nemalé překážky spojené se začátky podnikání. V mnoha případech se ale tohle nadšení pro věc poté, co firma vyroste, úplně vytratí. Vypozorovali jsme dva hlavní důvody, proč se to děje.
Štítky
Startupy,
Performia
číst celý článek
Management firem na území ČSR byl v období první republiky velice výrazně ovlivněn americkým podnikatelským duchem. Reklama byla proto vnímána jako nedílná součást manažerských rozhodnutí. Z toho, jak firmy uměly podporovat svou značku a své produkty a jak je dostaly na výsluní nejen v tuzemsku, ale i ve světě, by se dnešní marketingová oddělení mohla učit. Proto je škoda, že velké množství historických informací – tak cenných a inspirativních – zatím zůstává ležet v archivních regálech.
Štítky
Reklama,
Výzva
číst celý článek
Česká rodinná firma LIKO-S nabízí instalaci zelených střech a stěn, které jsou nejen zajímavým okrasným prvkem, ale jsou i funkční a šetří peníze. Tato celoroční přírodní ozdoba, jež se díky masivnějšímu rozšíření stala cenově dostupnou, se může zdát náročná na údržbu, ale není to tak úplně pravda.
Štítky
Environment,
Stavebnictví
číst celý článek