Výsledky vyhledávání
Aktuální data napovídají, že americká ekonomika má víc důvodů k optimismu než ekonomiky členů EU. Znamená to i víc příležitostí pro české exportéry. Jaké podmínky je na americkém trhu čekají a čím jim může být nápomocen český stát, jsme se zeptali ředitele zahraniční kanceláře CzechTrade v USA Luboše Matějky.
Štítky
USA,
CzechTrade
číst celý článek
Američané jsou známi soutěživostí a dravostí. V podnikání a obchodu je charakterizuje orientace na výkon a úspěch, cílevědomost a pragmatičnost. Jsou přesvědčeni, že mohou dosáhnout čehokoliv a kdykoliv, pokud na to budou mít čas, peníze a know-how. Peníze představují ocenění výsledku. Čím více peněz Američan dokáže při jednáních usmlouvat či ušetřit, tím lepším obchodníkem je a tím je také vyšší jeho odměna.
Štítky
Obchodní etika,
USA
číst celý článek
V osmnácti odešla za studiem do Itálie a ještě na škole založila svou první firmu. Podnikání pak postupně z Itálie rozšiřovala i do Česka, Slovenska nebo Bulharska.
číst celý článek
Navzdory tomu, že mnoho Čechů již vnímá zhoršující se hospodářskou situaci ČR a většina z nich za nejvýraznější problém považuje růst cen energií a zdražování potravin, mezi lidmi převládá optimismus a přesvědčení, že náročné období domácnosti nakonec zvládnou, i když s určitými omezeními. V zimě budou muset méně topit a příští rok si nebudou moci dovolit dovolenou, na jakou byli zvyklí. To mimo jiné přinesl nedávný průzkum dospělé populace ČR realizovaný agenturou MindBridge pro finanční skupinu Partners. V této souvislosti jsme položili ekonomu Partners Martinu Mašátovi několik otázek.
Štítky
Partners,
Ekonomika,
Trendy
číst celý článek
Italové velmi dají na první dojem. U obchodního partnera oceňují lehkost a eleganci jak v jednání, tak v celkové image. A zahrnou vás dobrou náladou a pohostinností.
Štítky
Itálie,
Obchodní etiketa
číst celý článek
Čiší z ní tvořivost, dynamika, zarputilost a adaptabilita. Nezbytné předpoklady k tomu, aby podnikatel uspěl na zahraničních trzích. Povídáme si s českou majitelkou a jednatelkou italské společnosti Květná 1794 Lenkou Košíkovou.
Štítky
Itálie,
Sklářský průmysl
číst celý článek
Rozsáhlá naleziště v oblasti Kaspického moře jsou strategicky důležitá nejen pro něj, ale také pro celý region a světový energetický trh.
Štítky
Ázerbajdžán,
Podpora exportu,
MPO
číst celý článek
„Celá léta jsme se snažili dodávat zákazníkům sortiment, který alespoň okrajově zasahoval do strojírenského oboru. Jenomže časem jsme si uvědomili, jak nás taková šíře sortimentu brzdí v dalším vývoji a inovacích. Našli jsme skvělé řešení toho, jak předběhnout konkurenci. Zúžili jsme produktové portfolio, ušetřené kapacity jsme soustředili do vlastního vývoje, a začali se věnovat inovacím našich produktů. To nám dalo náskok, díky němuž můžeme udávat směr v našem oboru,“ líčí klíčový zlom ve firemní strategii zakladatel a majitel společnosti PEŠEK Machinery Michal Pešek.
Štítky
Strojírenství,
Automotive,
Inovace,
Vývoj,
Rodinná firma
číst celý článek
Mezinárodní strojírenský veletrh (MSV) patří k nejvýznamnějším průmyslovým událostem v Evropě. Letos se brány brněnského výstaviště otevřou od 4. do 7. října. Expozice více než 1200 vystavujících firem obsadí 8 hal. Jaký bude letošní ročník? Ptáme se Tomáše Moravce, generálního ředitele společnosti Veletrhy Brno.
Štítky
Strojírenství,
MSV
číst celý článek
Malá velká země, ráj inovací, start-upů a technologického pokroku. To jsou přívlastky, které připomínají největší úspěchy, jichž židovský stát během téměř tři čtvrtě století své existence dosáhl. Během té doby si Izraelci dokázali poradit s nedostatkem vody, orné půdy a málo rozvinutým průmyslem a zařadit se mezi technologické velmoci a potravinově i energeticky soběstačné státy.
Štítky
Izrael
číst celý článek