Čínská vláda nedávno vyhlásila program zavádění high-tech technologií do sériové výroby. Na mnoha místech v zemi začala budovat rozvojové zóny, v nichž nabízí firmám z celého světa administrativní a výrobní prostory. Této příležitosti využila společně s Kuličkovými šrouby Kuřim také společnost Hestego.
Štítky
Čína,
Strojírenství
číst celý článek
Na letošních čínských veletrzích zaujalo české víno. Konkrétně červená Frankovka z rodinného Vinařství Ludwig v exkluzivní lahvi s vnitřním spirálovým embossingem získala na šanghajském veletrhu Sial cenu za inovace. „Číňané mají totiž rádi novinky, z vín upřednostňují červená a kladou velký důraz na zajímavý obal,“ vysvětluje ředitelka marketingu zmíněného vinařství Liana Hrabálková. Nutno dodat, že ocenění Sial Innovation Selection víno dostalo jako jeden z třiceti produktů z celého světa, což byl v sedmitisícové konkurenci přihlášených výrobků vskutku úspěch.
Štítky
Čína,
Potravinářství
číst celý článek
„Země středu“, jedna z kolébek lidské civilizace, je s 1,35 miliardy obyvatel nejlidnatějším státem na světě. Disponuje po USA druhou největší ekonomikou, má nejvyšší HDP podle parity kupní síly měny, je světovým exportérem číslo jedna a importérem číslo dvě.
Tchaj-wan (též Formosa neboli Krásný…
Štítky
Čína,
Vietnam,
Hongkong,
Macao,
Tchaj,
wan
číst celý článek
Přestože sériově jsou automobily dnes již světoznámé japonské značky Toyota vyráběny až od roku 1936, první osobité vynálezy někdejších Toyodů opustily brány jejich továren už dávno předtím. A to přitom ví opravdu málokdo, že prapůvodní historie této ryze japonské rodinné firmy (dříve snad jen firmičky) sahá až do poloviny 19. století. Začalo to celé téměř pohádkově, vlastně jako v novozákonní bibli: i zde byl totiž na počátku tesař.
Štítky
Automobilový průmysl,
Japonsko
číst celý článek
Japonsko
Země patří mezi nejrozvinutější, technologicky nejvyspělejší a nejmodernější regiony, v současnosti je 4. největší světovou ekonomikou (pokud bereme EU jako celek). Nedisponuje však mnoha přírodními zdroji, a tak je v této oblasti silně závislá na dovozu.
Dalším charakteristickým znakem…
Štítky
Japonsko,
Jižní Korea
číst celý článek
Možná si vzpomeneme na 90. léta, kdy jsme s posměchem porovnávali korejská auta s japonskými nebo evropskými vozy. Dnes je Jižní Korea pátým největším producentem aut na světě a její vlajková loď Hyundai drží s přehledem čtvrtou pozici mezi všemi výrobci na planetě. Ve stejném období jsme s nedůvěrou sledovali snažení korejských výrobců elektroniky, oprávněně jsme pochybovali nad kvalitou a světová jednička Sony předhazovala svůj inovační potenciál. V současnosti je Samsung Electronics z pohledu tržní hodnoty na 18. místě napříč všemi světovými korporacemi a odvětvími, zatímco Sony Corporation chybí dokonce i v první pětistovce.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek