Přestože sériově jsou automobily dnes již světoznámé japonské značky Toyota vyráběny až od roku 1936, první osobité vynálezy někdejších Toyodů opustily brány jejich továren už dávno předtím. A to přitom ví opravdu málokdo, že prapůvodní historie této ryze japonské rodinné firmy (dříve snad jen firmičky) sahá až do poloviny 19. století. Začalo to celé téměř pohádkově, vlastně jako v novozákonní bibli: i zde byl totiž na počátku tesař.
Štítky
Automobilový průmysl,
Japonsko
číst celý článek
Japonsko
Země patří mezi nejrozvinutější, technologicky nejvyspělejší a nejmodernější regiony, v současnosti je 4. největší světovou ekonomikou (pokud bereme EU jako celek). Nedisponuje však mnoha přírodními zdroji, a tak je v této oblasti silně závislá na dovozu.
Dalším charakteristickým znakem…
Štítky
Japonsko,
Jižní Korea
číst celý článek
Možná si vzpomeneme na 90. léta, kdy jsme s posměchem porovnávali korejská auta s japonskými nebo evropskými vozy. Dnes je Jižní Korea pátým největším producentem aut na světě a její vlajková loď Hyundai drží s přehledem čtvrtou pozici mezi všemi výrobci na planetě. Ve stejném období jsme s nedůvěrou sledovali snažení korejských výrobců elektroniky, oprávněně jsme pochybovali nad kvalitou a světová jednička Sony předhazovala svůj inovační potenciál. V současnosti je Samsung Electronics z pohledu tržní hodnoty na 18. místě napříč všemi světovými korporacemi a odvětvími, zatímco Sony Corporation chybí dokonce i v první pětistovce.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek
Stále přežívá mýtus o nepřístupnosti japonského trhu. Japonsko se však v posledních letech i v tomto ohledu dynamicky mění, jeho trh se otevírá, obchodní bariéry padají a podnikatelské příležitosti jsou dostupnější. Importní potenciál největší stabilní asijské ekonomiky, která je naším druhým nejvýznamnějším obchodním partnerem v teritoriu, je výzvou. Tamější bohatý trh je otevřen tradičnímu i novému zboží, vyspělým technologiím i potravinám.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
„Pokud všechno půjde dobře, začne se v Korejské republice točit české pivo z minipivovaru. Kromě toho by mohl být tento projekt replikován i do jiných zemí,“ říká Karel Bureš, generální ředitel České exportní banky (ČEB).
Štítky
Finanční služby,
Jižní Korea,
Čína,
Vietnam,
ČEB
číst celý článek
Zahájení exportních aktivit v Japonsku bylo v případě brněnské firmy Invea-Tech mnohem víc dílem náhody než promyšleného plánu. „Kontakty vedly až na Czech IT Day v Tokiu a tam se objevil člověk, který měl zájem naše technologie v Japonsku prodávat,“ říká Rostislav Vocilka, jenž Invea-Tech řídil vlastně ještě dříve, než vznikla. U samotného zrodu společnosti, který se udál na akademické půdě, byl i nynější obchodní ředitel Jiří Tobola. S oběma jsme si povídali v Jihomoravském inovačním centru (JIC), kde společnost sídlí.
Štítky
Japonsko,
Inovace
číst celý článek