Články z regionu: Asie

thumbnail Čína thumbnail Japonsko thumbnail Vietnam thumbnail Indie thumbnail Rusko thumbnail Kazachstán thumbnail Malajsie thumbnail Indonésie thumbnail Vietnam thumbnail Filipíny thumbnail Jižní Korea thumbnail Brunej thumbnail Singapur thumbnail Laos thumbnail Thajsko thumbnail Myanmar thumbnail Severní Korea thumbnail Macao thumbnail Hongkong thumbnail Pákistán thumbnail Kazachstán thumbnail Írán thumbnail Bhútán thumbnail Tchaj-wan thumbnail Ázerbájdžán thumbnail Gruzie thumbnail Kyrgyzstán thumbnail Kambodža thumbnail Mongolsko

Kdo by jen tušil, kam to ten mladý Toyoda dotáhne?!

Přestože sériově jsou automobily dnes již světoznámé japonské značky Toyota vyráběny až od roku 1936, první osobité vynálezy někdejších Toyodů opustily brány jejich továren už dávno předtím. A to přitom ví opravdu málokdo, že prapůvodní historie této ryze japonské rodinné firmy (dříve snad jen firmičky) sahá až do poloviny 19. století. Začalo to celé téměř pohádkově, vlastně jako v novozákonní bibli: i zde byl totiž na počátku tesař.

Štítky Automobilový průmysl, Japonsko

číst celý článek

Jižní Koreji narostl hřebínek

thumbnail

Možná si vzpomeneme na 90. léta, kdy jsme s posměchem porovnávali korejská auta s japonskými nebo evropskými vozy. Dnes je Jižní Korea pátým největším producentem aut na světě a její vlajková loď Hyundai drží s přehledem čtvrtou pozici mezi všemi výrobci na planetě. Ve stejném období jsme s nedůvěrou sledovali snažení korejských výrobců elektroniky, oprávněně jsme pochybovali nad kvalitou a světová jednička Sony předhazovala svůj inovační potenciál. V současnosti je Samsung Electronics z pohledu tržní hodnoty na 18. místě napříč všemi světovými korporacemi a odvětvími, zatímco Sony Corporation chybí dokonce i v první pětistovce.

Štítky Jižní Korea

číst celý článek

Japonsko se otevírá jako nikdy předtím

thumbnail

Stále přežívá mýtus o nepřístupnosti japonského trhu. Japonsko se však v posledních letech i v tomto ohledu dynamicky mění, jeho trh se otevírá, obchodní bariéry padají a podnikatelské příležitosti jsou dostupnější. Importní potenciál největší stabilní asijské ekonomiky, která je naším druhým nejvýznamnějším obchodním partnerem v teritoriu, je výzvou. Tamější bohatý trh je otevřen tradičnímu i novému zboží, vyspělým technologiím i potravinám.

Štítky Japonsko

číst celý článek

Příště budu muset zpívat karaoke

thumbnail

Zahájení exportních aktivit v Japonsku bylo v případě brněnské firmy Invea-Tech mnohem víc dílem náhody než promyšleného plánu. „Kontakty vedly až na Czech IT Day v Tokiu a tam se objevil člověk, který měl zájem naše technologie v Japonsku prodávat,“ říká Rostislav Vocilka, jenž Invea-Tech řídil vlastně ještě dříve, než vznikla. U samotného zrodu společnosti, který se udál na akademické půdě, byl i nynější obchodní ředitel Jiří Tobola. S oběma jsme si povídali v Jihomoravském inovačním centru (JIC), kde společnost sídlí.

Štítky Japonsko, Inovace

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.