Odlehlý region plný extrémů se těší značné pozornosti ostatních zemí. Japonsko se třetím největším HDP na světě je hospodářskou velmocí a velmi vyspělou zemí, o čemž například svědčí nejvyšší naděje dožití. Země vycházejícího slunce, která po staletí žila v izolaci, představuje dnes jednoho z…
Štítky
Japonsko,
Jižní Korea,
KLDR
číst celý článek
„Singapur je povrchní, vysoce konzumní prostředí a ne vše, co vypadá lákavě, taky dobře funguje. Kdežto v Japonsku, když nějaký produkt vyhlíží dobře, tak i výborně funguje. Právě preciznost, smysl pro detail a poctivost pomohly Japoncům vytáhnout válkou zničenou zemi mezi světovou ekonomickou špičku,“ zdůraznil v nedávném rozhovoru pro TRADE NEWS Vladimír Šebian z ComAp Singapur odlišnosti zemí, které běžný Evropan ani nepostřehne.
Štítky
Japonsko,
Singapur
číst celý článek
Na jihokorejské Hankuk University of Foreign Studies se vyučuje pětačtyřicet cizích jazyků a jedním z nich je čeština. „Ze 150 absolventů bakalářského studia bohemistiky se bude v budoucnu tímto oborem zabývat tak nanejvýš pět procent, ale seznámí se s českým světem, jeho historií a kulturou. Své znalosti mohou využít i při svých obchodních aktivitách,“ říká Ivana Bozděchová. Nedávno jsme využili vzácné příležitosti, abychom si s ní popovídali o jejím dvouapůlletém angažmá profesorky na této respektované vysoké škole.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek
Země vycházejícího slunce je druhým největším investorem v České republice. Existuje však také mnoho příkladů českých firem, které uspěly na japonském trhu, jak upozorňuje také Tadaši Murakami z japonské vládní agentury na podporu obchodu JETRO. Je přesvědčen, že pokud se daří adaptovat na odlišné podmínky japonským firmám v Česku, bude totéž platit i pro české podniky v Japonsku. Těm pak může japonský úspěch otevřít dveře na ostatní asijské trhy, neboť Japonsko udává trendy.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
„Moderní technologie mění náš vztah k mobilitě, a tím i k vlastnictví osobního vozu. Ten se napříště stane pro mnohé spotřebitele v rozvinutém světě jen jedním ze spektra dopravních prostředků, které je dostanou z bodu A do bodu B. Tito lidé nebudou řešit, jaké auto si koupit, ale jak dostupné prostředky nakombinovat tak, aby se na místo určení dostali co nejrychleji, nejpohodlněji a nebo třeba nejekologičtěji,“ předpovídá manažer akciového fondu ve společnosti Gutmann Christoph Olbrich. Soumrak automobilek to ale neznamená.
Štítky
Automobilový průmysl,
Trendy,
Čína,
Japonsko,
Jižní Korea
číst celý článek
Nikdy už se nedozvíme, kdo všechno fakticky „objevil“ Malajsii pro českého „konzumenta“, respektive kdo do ní cestoval v různých časových horizontech, pobýval a poznal zdejší prostředí.
Štítky
Malajsie,
ASEAN
číst celý článek