I kulturní zážitek je možné exportovat. Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK do Japonska pravidelně přiváží českou hudbu, a rozšiřuje tak povědomí o naší zemi. „Každý byznysmen by chtěl mít svou Novosvětskou, tedy unikátní exportní artikl, kterým nikdo jiný nedisponuje. Skladatelští velikáni jako Antonín Dvořák, Bedřich Smetana či Leoš Janáček otevřeli českým hudebníkům cestu do světa a cesta orchestru, to už je, kromě samotného umění, velká obchodní a logistická operace. Musíte dostat na druhý konec světa více než sto lidí, přes tři tuny carga s nástroji a dalším koncertním vybavením a tím vším pohybovat tři týdny od města k městu, hotelu, sálu. Na druhé straně jsou pak pořadatelé v Japonsku – jedno turné může obsáhnout i třicet tisíc návštěvníků přímo v koncertních sálech, nemluvě o mediálním zásahu. Hudba a kultura je generátor, který nezasvěcené mnohdy překvapuje,“ říká ředitel orchestru FOK Daniel Sobotka, který již plánuje další cestu orchestru do Japonska na rok 2022.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
V globálním světě se cestování i do těch nejvzdálenějších míst stalo běžnou součástí našich životů. S koronavirovou pandemií se situace minimálně na čas změnila. Jako na zavolanou tedy přichází unikátní mobilní aplikace Visit.More od společnosti More.Is.More. Masivní rozvoj digitálních technologií umožnil využít rozšířenou (AR) a virtuální realitu (VR) nejen pro komerční, ale i edukativní a sociální komunikaci.
Štítky
ICT,
Japonsko
číst celý článek
„Klíčem k úspěchu je dlouhodobé partnerství a vysoká úroveň nabízeného produktu. Korejci si svůj závazek připomínají alejí stromů, z nichž každý reprezentuje konkrétního obchodního partnera. I já jsem tam už zasadil svou túji,“ říká Václav Velát, generální ředitel společnosti Vavex 1990.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek
Země vycházejícího slunce vyčerpaná druhou světovou válkou se za pomoci USA obdivuhodně zvedla, aby se v roce 1980 stala druhou největší ekonomikou světa. Dnes zaujímá Japonsko po USA a Číně třetí příčku. Je čtvrtým největším exportérem i importérem a globálním lídrem ve výrobě automobilů a…
Štítky
Japonsko,
Jižní Korea
číst celý článek
Čína hledá novou rovnováhu. Tak zněl v TRADE NEWS 4/2016 titulek článku poradkyně pro globální strategie, bývalé zástupkyně ČR ve Skupině Světové banky Jany Matesové, který analyzoval tehdejší stav ekonomiky, finančního sektoru a sociální politiky Číny. Našla ji? O tom, kam se od té doby říše středu posunula a jak se daří na jejím trhu českým malým a středním firmám, jsme diskutovali s ředitelem regionálního centra Čína agentury CzechTrade Alešem Červinkou.
Štítky
Čína,
CzechTrade
číst celý článek
Aby české podniky mohly úspěšně konkurovat na globálním trhu, musí přijít s vlastními originálními výrobky a službami. Často však zapomínají na ochranu nových technických řešení prostřednictvím patentů a také nedostatečně chrání své know-how a obchodní tajemství. Mnohdy ani nezačlení do svých interních předpisů všechny potřebné postupy, které souvisejí s vytvořením a ochranou těchto nehmotných statků. „I mezi tuzemskými podnikateli se dějí různé věci, včetně pokusů o nelegální získání know-how a obchodního tajemství, a samozřejmě v některých zahraničních destinacích je toto nebezpečí ještě daleko větší,“ vysvětluje David Karabec, advokát a jednatel stejnojmenné konzultační, poradenské a vzdělávací společnosti, která pomáhá podnikatelům hledat řešení, jak se před tímto nebezpečím chránit a jak ochranu duševního vlastnictví co nejlépe využít ve svůj prospěch.
Štítky
Patentová ochrana,
Konkurenceschopnost,
Čína
číst celý článek