Během posledních třiceti let se Jižní Korea zařadila mezi naše tři největší obchodní partnery v Asii. Přitom bývalé Československo neudržovalo s Korejskou republikou žádné politické a diplomatické vztahy a k prvním přímým obchodům došlo až v souvislosti s Letními olympijskými hrami v Soulu v roce 1988, kdy začala společnost Motokov dovážet korejské osobní automobily značky Daewoo. Zlom v obchodní a hospodářské spolupráci nastal až po roce 1989.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek
„V následujících dnech jen pár našich pracovníků vyexpeduje již vyrobené stroje, které jsme měli dodat v průběhu příštích tří týdnů, a v pondělí přerušujeme provoz zatím do Velikonoc,“ řekla mi obchodní a marketingová ředitelka rodinné společnosti Komfi Jana Slováková, když jsem jí volala ve středu osmnáctého března.
Štítky
Inovace,
Jižní Korea,
Japonsko,
KB
číst celý článek
Jen stěží bychom hledali odvětví, ve kterém nenajde uplatnění přístroj na měření tlaku a výšky hladiny kapalin. Tyto měřiče jsou nezbytné pro potravinářský, chemický, papírenský průmysl, farmacii, medicínská zařízení, energetiku a plynárenství, nejrůznější stroje a samozřejmě pro sféru vodního hospodářství. Společnost BD SENSORS má na svém kontě 80 typů měřičů tlaku ve více než 50 tisících variantách! A pokud si ani pak zákazník nevybere, poskytuje speciální řešení „na míru“ v malých sériích.
Štítky
Inovace,
space,
Japonsko,
Průmysl 4,
digitalizace
číst celý článek
I kulturní zážitek je možné exportovat. Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK do Japonska pravidelně přiváží českou hudbu, a rozšiřuje tak povědomí o naší zemi. „Každý byznysmen by chtěl mít svou Novosvětskou, tedy unikátní exportní artikl, kterým nikdo jiný nedisponuje. Skladatelští velikáni jako Antonín Dvořák, Bedřich Smetana či Leoš Janáček otevřeli českým hudebníkům cestu do světa a cesta orchestru, to už je, kromě samotného umění, velká obchodní a logistická operace. Musíte dostat na druhý konec světa více než sto lidí, přes tři tuny carga s nástroji a dalším koncertním vybavením a tím vším pohybovat tři týdny od města k městu, hotelu, sálu. Na druhé straně jsou pak pořadatelé v Japonsku – jedno turné může obsáhnout i třicet tisíc návštěvníků přímo v koncertních sálech, nemluvě o mediálním zásahu. Hudba a kultura je generátor, který nezasvěcené mnohdy překvapuje,“ říká ředitel orchestru FOK Daniel Sobotka, který již plánuje další cestu orchestru do Japonska na rok 2022.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
V globálním světě se cestování i do těch nejvzdálenějších míst stalo běžnou součástí našich životů. S koronavirovou pandemií se situace minimálně na čas změnila. Jako na zavolanou tedy přichází unikátní mobilní aplikace Visit.More od společnosti More.Is.More. Masivní rozvoj digitálních technologií umožnil využít rozšířenou (AR) a virtuální realitu (VR) nejen pro komerční, ale i edukativní a sociální komunikaci.
Štítky
ICT,
Japonsko
číst celý článek
„Klíčem k úspěchu je dlouhodobé partnerství a vysoká úroveň nabízeného produktu. Korejci si svůj závazek připomínají alejí stromů, z nichž každý reprezentuje konkrétního obchodního partnera. I já jsem tam už zasadil svou túji,“ říká Václav Velát, generální ředitel společnosti Vavex 1990.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek