Mít kousek Švýcarska u sebe doma? Je to snadno možné, a to díky české rodinné společnosti JUST CS. Ta přináší na náš trh kosmetiku Just a potraviny a doplňky stravy Nahrin, které se rodí právě ve Švýcarsku a pyšní se kvalitou pověstnou pro tuto zemi.
Štítky
Švýcarsko
číst celý článek
Štítky
Švýcarsko,
Lichtenštejnsko
číst celý článek
Hospodářská spolupráce Česka a Francie se však neomezuje pouze na tuto oblast a pokrývá celou řadu dalších ekonomických témat společného zájmu, jako je rozvoj udržitelné dopravy a infrastruktury, vyspělých technologií, spolupráce v oblasti kosmických aktivit, reindustrializace pro zvýšení evropské konkurenceschopnosti či spolupráce v oblasti vědy, výzkumu a inovací.
Štítky
Exportní šance
číst celý článek
„Český a francouzský svět jsou si blíž než kdy předtím,“ říká Michal Fleischmann, velvyslanec České republiky ve Francii. „Jsme na stejné lodi a přes veškeré rozdíly, které nepovažuji za zásadní, máme stejné hodnoty, jež určují naše bytí. To je zásadní věc pro diplomacii i obchod.“
Štítky
Francie
číst celý článek
„Pozice Francie je v Česku výjimečná – je to největší odběratel českých výrobků mezi zeměmi, s nimiž naše země nemá společnou hranici. Vzájemné vztahy mají také dlouhou historii, což mimo jiné stojí za tím, že je Francie třetím největším investorem v Česku s více než pěti sty firmami a sedmdesáti tisíci zaměstnanci.“ Tak začínáme rozhovor s Michalem Mackem, ředitelem Francouzsko-české obchodní komory (FČOK). Ta nedávno zveřejnila data za rok 2023, která ukazují, že obchodní vztahy mezi našimi zeměmi významně posílily.
Štítky
Francie,
Mezinárodní obchod,
Energetika
číst celý článek
Česká ekonomika je sice stále z více než osmdesáti procent závislá na exportu do zemí EU, ale v posledních letech lze zaznamenat rostoucí zájem českých firem vyvážet, dlouhodobě působit a investovat i na mimoevropských trzích. A nejedná se jen o velké, ale i střední a malé společnosti. „Když s reprezentanty českých firem diskutujeme o jejich exportní strategii, zjišťují, že partnery na mimoevropské, a dokonce i některé významné evropské trhy, kam by se rádi dostali, v Německu nenajdou. Cesta vede přes Francii s odlišnou klientelou a velkým potenciálem navazujících trhů,“ říká ředitelka Zastoupení francouzských odborných veletrhů pro ČR a SR, partnera Promosalons, Tereza Slížková.
Štítky
Exportní šance,
Veletrhy
číst celý článek